گروه‌های حقوق بشر خواستار لنگر گرفتن یک کشتی حامل ۱۴۰ آواره در اروپا شدند

گروه‌های حقوق بشر از دولت‌های اتحادیه اروپا خواستند به یک کشتی خیریه برای تخلیه بیش از ۱۴۰ مهاجر نجات یافته در دریای مدیترانه اجازه لنگر انداختن در یکی از بنادر را بدهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه‌های حقوق بشر روز یکشنبه از دولت‌های اتحادیه اروپا خواستند به یک کشتی خیریه بگویند برای تخلیه بیش از ۱۴۰ مهاجر نجات یافته در دریای مدیترانه در کدام بندر لنگر بیندازد.

این کشتی موسوم به آکواریوس که شرکت خیریه آلمانی-فرانسوی اس او اس مدیترانه و گروه پزشکان بدون مرز آن را اداره می‌کنند هفته گذشته در دو عملیات جداگانه در نزدیکی ساحل لیبی ۱۴۱ نفر را نجات داد.

این کشتی روز یکشنبه و زمانی که گارد ساحلی لیبی بازگشت آن را برای بازداشت ۱۰ مهاجر درخواست کرد، عازم اروپا شد.

نیک رومانیوک هماهنگ کننده کشتی آلمانی-فرانسوی گفت، آن چه بیش از همه اهمیت دارد این است که این نجات یافتگان بدون تاخیر به یک محل ایمن آورده شوند جایی که نیاز‌های اصلی آن‌ها برآورده شود و از اذیت و آزار در امان باشند.

کشتی آکواریوس از اوایل سال ۲۰۱۸ در مدیترانه مرکزی کار می‌کند و می‌گوید تا همین تابستان به بیش از ۲۹ هزار نفر که بسیاری از آن‌ها مهاجران آفریقایی بوده اند کمک کرده و آن‌ها را بدون هیچ حادثه‌ای به ایتالیا آورده است.

انتهای پیام/

درخواست تخلیه کشتی حامل ۱۴۰ پناهجو در اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار