مدیر عامل شهر جدید پردیس خبر داد؛

تحویل 5 هزار واحد مسکن مهر پردیس در هفته دولت

غفوری گفت:تا اواخر شهریور ماه و مقارن با هفته دولت، ۵ هزار واحد مسکن مهر در تمامی فاز‌های شهر جدید پردیس تحویل متقاضیان می‌شود.

تحویل 5 هزار واحد مسکن مهر پردیس در هفته دولت به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سعید غفوری مدیر عامل شهر جدید پردیس امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از تحویل 5 هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس تا اواخر شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: 2 هزار و 333 واحد مسکن آماده تحویل به متقاضیان است و 2 هزار و 754 واحد نیز تا شهریور ماه به اتمام می‌رسد که در مجموع 5 هزار واحد را به متقاضیان تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: دو سال پیش که من شهر جدید پردیس را تحویل گرفتم تنها 6 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شد اما بعد از گذشت دو سال تعداد واحدهای تحویل داده شده به 25 هزار واحد رسید.

غفوری با اشاره به اینکه در مرحله اول یک بسته 105 میلیارد تومانی از زمین‌ها در قالب تهاتر به شهرداری‌ها برای تکمیل و آماده‌سازی محوطه‌ها پرداخت کرده‌ایم ،گفت: تمامی واحدهای تجاری و اراضی در قالب این تهاتر واگذار می‌شود که از طریق آن سعی خواهیم کرد ساخت هیچ یک از پروژه‌ها متوقف نشود.

مدیر عامل شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه 2هزار و 333 واحد مسکن مهر در شهر پردیس آماده تحویل به متقاضیان است، گفت: برخی از این واحد‌ها نیز به متقاضیان تحویل داده شده و تنها تابلوهای برق و یا موتور آسانسورها در برخی‌ از بلوک‌ها نصب نشده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله وزارت نیرو و شرکت گاز برای تکمیل انشعابات خود نیازمند تأمین مالی هستند، گفت: آماده‌سازی و تکمیل خدمات روبنایی این واحدها نیازمند تأمین مالی از سوی دستگاه‌های دولتی است.

غفوری از ارائه یک بسته جدید تکمیل مسکن مهر خبر داد و گفت:‌ این بسته شامل 3 باب مدرسه و دو مرکز محله در فاز 8 و همچنین ساخت یک مسجد در این فاز که ارزش ریالی این بسته حدود 33 میلیارد تومان است.

مدیر عامل شهر جدید پردیس همچنین از ارائه یک بسته 200 میلیارد تومانی در برخی از محله‌های تفتان، سهند خبر داد و گفت: ساخت این بسته در اواخر شهریور ماه امسال به اتمام می‌رسد.

وی یادآور شد: در برخی از واحدهای مسکونی در فاز 11، 9 و 8 باید دستگاه‌های خدمات‌رسان سرعت کار خود را افزایش دهند و انشعابات لازم در این فازها را هرچه سریعتر نصب کنند.

غفوری با تاکید بر اینکه بسته شدن پرونده مسکن مهر در سال 98 نیازمند تأمین منابع مالی است، گفت: در انتهای سال 96 اعلام کردیم که اتمام این پروژه نیازمند 2 هزار و 584 میلیارد تومان است، هم‌اکنون با افزایش نرخ ارز و قیمت مصالح ساختمانی با 5 هزار میلیارد تومان می‌توانیم ساخت این پروژه عظیم را به اتمام برسانیم.

مدیر عامل شهر جدید پردیس افزود: بخشی از این 5 هزار میلیارد تومان را در قالب یک وام هزار میلیارد تومانی از محل تسهیلات بانکی دریافت خواهیم کرد البته هنوز با پرداخت این وام موافقت نشده است.

وی از فروش عرصه‌های ملکی واحدهای مسکن مهر خبر داد و گفت: بسیاری از مالکان درخواست واگذاری عرصه‌های ملکی خود را داشتند که خوشبختانه با برگزاری جلسات متعدد و همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت دادگستری با واگذاری عرصه‌های این واحدها موافقت کردند.

غفوری توضیح داد: طبق قیمت‌گذاری انجام شده هر متر مربع حدود یک میلیون و 300 هزار تومان ارزش دارد و در مزایده با شرایط ویژه به متقاضیان واگذار می‌شود.

مدیر عامل شهر جدید پردیس درباره شرایط این واگذاری‌ها نیز گفت: متقاضیان تنها 30 درصد از قیمت عرصه را پرداخت می‌کنند و باتوجه به آنکه متقاضیان مسکن مهر اقشار آسیب‌پذیر هستند 40 درصد از این 30 درصد نیز تخفیف داده شده و 50 درصد مابقی نیز در یک اقساط 5 ساله پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی مبالغی که از فروش عرصه‌های ملکی بدست می‌آید صرف آبادانی و تکمیل واحدهای مسکن مهر می‌شود و ما در این بخش هیچ منافعی نداریم.

غفوری با بیان اینکه در شهر جدید پردیس برخلاف سایر شهرهای دیگر مانند پرند و هشتگرد هیچ واحدی فاقد متقاضی نیست، افزود: هنوز تعداد زیادی از متقاضیان واحدهای پردیس به دلیل شرایط خاصی که دارد انتخاب نشده است و ما در این بخش نسبت به سایر شهرهای دیگر وضعیت بهتری داریم.

مدیر عامل شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه در شهر جدید پردیس هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت، گفت: مالکان حتی با وجود شرایط خاص ارزی در کشور نگران افزایش قیمت نباشند و ما در این بخش هیچ فشاری به مالکان نمی‌آوریم.

پیمانکاران فاقد صلاحیت برکنار می‌شوند

وی در پاسخ به سوال  خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مبنی بر شفاف سازی و علت وجود مشکلات مابین انبوه‌سازان با متقاضیان مسکن مهر پردیس گفت: هر سازنده‌ای که در پردیس امکان تکمیل واحدهای خود را نداشته باشد این پروژه‌ها به پیمانکار دیگر واگذار می‌شود و ظرف 10 روز تفاهم‌نامه جدید با پیمانکار منعقد می‌شود.

غفوری افزود: پیمانکاران جدید نیز هیچ افزایش قیمتی را درخواست نمی‌کنند زیرا که قرارداد آنها با سیستم دولتی است.

مدیر عامل شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه تمامی مشکلات پیمانکاران مسکن مهر با شرکت عمران جدید پردیس برطرف شده است، گفت: برخی از پیمانکاران حسن نیت خود را نشان داده اند و ما در آماده‌سازی واحد‌ها حرکت خوبی را انجام داده ایم. انتظار داریم که پیمانکاران نیز در این بخش سرعت کار خود را افزایش دهند.

وی از برکناری پیمانکاران فاقد صلاحیت به ویژه در فاز 8 خبر داد و گفت: بسیاری از پیمانکاران در برخی از فازها سرعت کار خود را بسیار کُند کرده بودند از اینرو بعلت فاقد صلاحیت در ادامه پروژه  آنها را برکنار کردیم.

غفوری با اشاره به اینکه کل واحدهای مسکن مهر در پردیس 81 هزار واحد بوده است، گفت: تا پایان شهریور ماه ساخت 30 هزار واحد از این تعداد به اتمام می‌رسد و 51 هزار واحد باقی‌مانده با تأمین 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیز تا پایان سال 98 تکمیل خواهد شد.

مدیر عامل شهر جدید پردیس اظهار کرد: 41 هزار واحد از 51 هزار واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارد که با تأمین منابع مالی برای تکمیل زیرسازی و آماده‌سازی این واحدها روند ساخت آنها نیز سرعت می‌گیرد.

راه‌اندازی قطار برقی تهران_پردیس

وی همچنین از راه‌اندازی قطار برقی تهران پردیس خبر داد وگفت: با توجه به آنکه در آینده نزدیک اتوبان تهران_پردیس به دلیل مهاجرت مردم به این شهر قفل می‌شود در نتیجه تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم‌النبیا  برای راه اندازی  این قطار منعقد کرده ایم.

غفوری توضیح داد: مقدمات و تجهیزات ساخت این پروژه آماده است و هم‌اکنون منتظر اعلام نتیجه شورای عالی ترافیک و تعیین ردیف بودجه هستیم که به محض دریافت بودجه ساخت این پروژه آغاز می‌شود.

مدیر عامل شهر جدید پردیس درباره ویژگی‌های این قطار برقی نیز گفت: طول این پروژه 24 کیلومتر است که از انتهای خط 2 متروی سرخه‌حصار آغاز و تا بومهن ادامه می‌یابد این پروژه دارای دو ایستگاه و چند تونل است.

وی اظهار کرد: اعتبار مالی این پروژه 2هزار و 200 میلیارد تومان برآورد شده که امیدواریم هرچه سریعتر ردیف بودجه‌ای برای آن در نظر بگیرند.

غفوری همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری پردیس خبر داد و گفت: دستگاه‌های خدمات رسان در این دو پروژه کافی نیست به همین منظور با شهرداری و شورا برای تکمیل دستگاه‌های خدمات‌رسان در این فازها قراردادی را منعقد کرده‌ایم.

مدیر عامل شهر جدید پردیس در پایان از دریافت مجوزها برای ساخت آرامستان شهر جدید و همچنین اتصال آب شرب فاز 9 نیز خبر داد.

انتهای پیام/

مسکن مهر پردیس هیچ افزایش قیمتی ندارد

در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۳:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
لطفا سریعتر کامل کنید و تحویل بدهید،توانایی پرداخت پول بیشتر هم نداریم،انصافا هفت سال کم نیست برای انتظار
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۳:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
لطفا سریعتر کامل کنید و تحویل بدهید،توانایی پرداخت پول بیشتر هم نداریم،انصافا هفت سال کم نیست برای انتظار
Netherlands
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
هنوز خونه ها نیمه مونده مگر قرار نشد هرچه زودتر تحویل داده بشه
Netherlands
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
لطفا مسکن مهر تهران رو بدین
Netherlands
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
کم کم تابستان داره تموم میشه و موضوع مشکلات مسکن هم کم کم داره فراموش میشه تا باز بره سال بعد همین آش و همین کاسه!
آخرین اخبار