عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا به دنبال تسری قوانین خود به سایر کشور‌ها است/گاهی اروپا هم حاضر به پیروی از سیاست‌های واشنگتن نیست

کارشناس سیاست خارجی گفت: سیاست‌های واشنگتن به اندازه‌ای غیر قابل توجیه است که حتی اروپا هم به عنوان متحد سنتی آمریکا که منافع مشترک زیادی با واشنگتن دارد هم حاضر به پیروی از دستورات و سیاست‌های آنها نیست.

آمریکا به دنبال تسری قوانین خود به سایر کشور‌ها است/گاهی اروپا هم حاضر به پیروی از سیاست‌های واشنگتن نیستحسن عابدینی کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تلاش های آمریکا برای اغنا اروپا و متحدانش برای همراهی با سیاست های اعمالیشان در قبال ایران،گفت: درحال حاضر آمریکا در جایگاهی نیست که بتواند با صحبت‌های پشت پرده متحدین خود را متقاعد کند که از سیاست‌های مداخله جویانه و ظالمانه اش پیروی کنند و همچنین توانایی لازم را ندارد تا بتواند بر سایر کشور‌ها فشار آورده و آن‌ها را تسلیم خواسته‌های خود کند.

وی با اشاره به صحبت‌های سفیر واشتنگتن در لندن، مبنی بر حمایت از تحریم‌ها علیه ایران گفت:آمریکا به صورت آشکار در محافل جهانی تلاش می‌کند که دیگر کشور‌ها را ملزم به پیروی از سیاست‌های خود کند.

عابدینی در ادامه افزود:ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کند در چهارچوب بهره گیری از ابزار تحریم، نه تنها قوانین بین المللی را در راستای سیاست‌های خود تنظیم کند، بلکه می‌خواهد قوانین داخلی خود را هم به کشور‌های دیگر تسری دهد.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت:گاهی سیاست‌ها و اقدامات واشنگتن به اندازه‌ای غیر قابل توجیه است که حتی اروپا هم به عنوان متحد سنتی آمریکا که منافع مشترک زیادی با واشنگتن دارد هم حاضر به پیروی از دستورات و سیاست‌های آن‌ها نیست.

وی بابیان اینکه ایالات متحده آمریکا برای فشار آوردن بر ایران چاره‌ای جز همسو کردن اروپا با خود ندارد، تصریح کرد: گرچه کشور‌های اتحادیه اروپا تا امروز در مورد اعمال تحریم علیه ایران مقاومت کرده اند، اما باید دید تا پایان بر سر وعده‌ی خود باقی می‌مانند یا خیرکه البته بعید بنظر می رسد که برسر وعده هایشان بمانند.

عابدینی با اشاره به اظهارات گاه و بی گاه سیاستمداران آمریکا از جمله پمپئو مبنی بر تغییر رفتار و سیاست‌های ایران، بیان کرد:برخی کلمات مانند حقوق بشر و دموکراسی در ادبیات سیاستمداران آمریکا کاربرد دوگانه دارند. در ادبیات آنان تغییر رفتار به معنی تسلیم شدن و دست کشیدن از اصول و عقب نشینی از مواضع است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد:تغییر رفتار از نظر آمریکا این است که جمهوری اسلامی هم از اسلامیت، و هم از جمهوریت خود دست بکشد و به عنوان مهره‌ی بی، چون و چرای ایالات متحده آمریکا عمل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار