معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی مطرح کرد؛

برون سپاری بیش از ۹۵ درصد از فعالیت‌های سازمان بهزیستی

محمدعلی کوزه گر گفت: بیش از ۹۵ درصد فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور برون سپاری شده است.

برون سپاری بیش از ۹۵ درصد از فعالیت‌های سازمان بهزیستیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم هم‌اندیشی سازمان بهزیستی کشور و موسسات برتر تحت نظارت امروز دوشنبه بیست و دوم مرداد ماه سال جاری با حضور مسئولان سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

محمدعلی کوزه‌گر معاون مشارکت‌های مردمی و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور در این مراسم اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور به بخش خصوصی برون سپاری شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در طول سال‌های اخیر در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و به ویژه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معضلات اجتماعی اقدامات موثری را به انجام رسانده است.

کوزه‌گر گفت: برون سپاری فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور به بخش خصوصی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی انجام شده است و این امر مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و موسسات غیردولتی را در پی داشته است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: رضایتمندی ۲۳ هزار کارمند سازمان بهزیستی کشور، نتیجه تلاش بی دریغ رئیس این سازمان است و این مسئله جای تشکر و قدردانی دارد.

کوزه‌گر همچنین گفت: در ادامه برون سپاری فعالیت‌های بهزیستی تا کنون ۲ هزار و 200 مرکز به بخش خصوصی واگذار شده است و این مراکز شامل مراکز و موسساتی هستند که هزینه بر بوده و درآمدزایی نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: بیش از ۵۶ هزار فرصت شغلی در سال گذشته برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ایجاد شده است و از این تعداد بیش از ۲۷ هزار معلول، ۷ هزار معتاد بهبود یافته و ۹ هزار زن سرپرست خانوار مشغول به کار شده‌اند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده است.

کوزه‌گر تصریح کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحقق اهداف برنامه ششم توسعه باید تعداد مراکز و موسسات مردمی غیردولتی را افزایش دهیم.

وی گفت: موضوع تثبیت شغل برای بیش از ۲۵ هزار نفر از مددجویان نیز بخش دیگری از فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور بوده است که در این حوزه معلولان و نیازمندان مددجو دیگر نگران بیکاری و از دست دادن منبع درآمدی خود نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار