با احتکارکنندگان برخورد قاطع و جدی صورت گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خواستار تداوم مبارزه جدی با کسانی شد که اقدام به احتکار و اختفا کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می‌کنند.

با احتکارکنندگان برخورد قاطع و جدی صورت گیردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان با بیان اینکه اکثر فعالان اقتصادی کردستان با احتکار کالا میانه‌ای ندارند، اظهار داشت: اگر تعداد قلیلی از افراد نسبت به احتکار کالا با هدف سوجویی اقدام می‌کنند لازم است با آنان برخورد قاطع و جدی صورت بگیرد.

وی مجموعه دستگاه‌های نظارتی در امر تنظیم بازار را به مبارزه جدی با محتکران و سودجویان فراخواند و گفت: از همه فعالان اقتصادی می‌خواهم جهت ایجاد شفافیت و نظم در بازار نسبت به ثبت انبار‌های خود و دریافت کد اقدام کرده و موجودی انبار‌های خود را به‌صورت شفاف اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: اگر کسی بخواهد با احتکار کالا حقوق مردم را ضایع کند با او برخورد جدی خواهد شد و این از تاکیدات مقامات عالی نظام نیز هست.

وی همچنین به افزایش قیمت شیر در چند هفته گذشته نیز اشاره کرد و گفت: طبق دستورالعمل و ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات انواع شیرخشک صنعتی ممنوع شده است و همین امر در روز‌های آینده قیمت شیر برای مصرف‌کنندگان را متعادل خواهد کرد.

فیروزی در ادامه به تولید بیش از انتظار گندم در سال زراعی جاری در استان نیز گریزی زد و افزود: تاکنون بیش از ۹۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که یک رکورد محسوب می‌شود و لازم است همه تمهیدات برای حمل گندم استان در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: در سال‌جاری پنج هزارتن کلزا خریداری شده و با افزایش کشت این محصول ایجاد یک کارخانه روغن کشی در استان توجیه پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به نیاز کشور به گوشت قرمز و ضرورت مبارزه با قاچاق دام زنده گفت: به‌دلیل افزایش نرخ ارز جاذبه برای خروج دام وجود دارد و نیرو‌های مرزبانی و نیروی انتظامی باید در این خصوص حساسیت بیشتری به خرج دهند.

فیروزی تاکید کرد: ترتیبی اتخاذ شود که نسبت به حمل دام زنده به شهرستان‌های مرزی استان که عمدتاً با هدف قاچاق صورت می‌گیرد، سختگیرانه‌تر عمل شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.