برداشت گندم از مزارع شهرستان چادگان

مدیر جهاد کشاورزی چادگان از پیش بینی 23 تن گندم دیم از مزارع شهرستان چادگان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بختیار حاجتی مدیر جهاد کشاورزی چادگان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود 2 هزار و 300 تن گندم از مزارع شهرستان چادگان برداشت شود.

وی افزود: در سال زراعی 4 هزار و 500 هکتار از اراضی دیم شهرستان به کشت گندم دیم اختصاص یافت اما به علت بارندگی کم وخشکسالی محصول برداشت‌شده از 2 هزار و 300 هکتار بود که با توجه به عملکرد یک تن در هکتار انتظار است امسال 23 تن گندم دیم برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان گفت: برداشت گندم آبی در 2 هزار و 300 هکتار از مزارع آبی شهرستان چادگان انجام شد که با عملکرد متوسط 4 تن در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود 9 هزار و 200 تن گندم نیز از این محل به دست آید.

وی در ادامه اضافه کرد: کشت گندم آبی در سال گذشته 2 هزار و 500 هکتار بود که امسال به علت خشک‌سالی 10 درصد کاهش داشته است.

حاجتی در پایان بیان داشت: برداشت جو دیم و آبی نیز در 2 هزار و 600 هکتار از مزارع دیم و آبی چادگان پایان‌یافته که با توجه به عملکرد این محصول بیش از 5 هزار تن برداشت‌شده که بخش چناررود و مرکزی شهرستان بیش‌ترین سطح زیر کشت گندم دیم و آبی را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/م

برداشت گندم از مزارع شهرستان چادگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار