رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان:

صلح وسازش دو طایفه پس از ۲۳ سال /نجات یک نفر از مجازات قصاص

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت:پس از ۲۳ سال درگیری میان دوطایفه، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۱، اختلاف به سازش ختم و یک نفر از مجازات قطعی قصاص نجات یافت.

صلح وسازش دو طایفه پس از ۲۳ سال /نجات یک نفر از مجازات قصاص به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام حمیدرضا بندانی  رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت:به دنبال وقوع یک فقره قتل اختلاف و درگیری بین دو طایفه میربلوچزهی و آهنین جگر شدت گرفت که این اختلاف زمینه وقوع و بروز اختلاف درگیر را فراهم می‌کرد.

حجت الاسلام حمیدرضا بندانی  با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف شماره ۲۱، جلسات فوق العاده با حضور اعضای شورای حل اختلاف برگزار شد و با توجه به اینکه این اختلاف و درگیری از مدت ۲۳ سال قبل بین این دو طایفه وجود داشت عزم اعضای شورای حل اختلاف جزم شد تا بتوانند به این اختلاف که خود منشا بروز اختلافات دیگر بود را خاتمه دهند.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار پرونده‌های به سازش رسیده توسط بزرگان و ریش سفیدان نیز بیان کرد: ۴۰ درصد پرونده‌هایی که در استان مطرح شده و قابلیت صلح و سازش داشته را به سازش رسیده است.

حجت الاسلام حمیدرضا بندانی تصریح کرد: زمینه صلح و سازش در استان فراهم است و امروز علما در استان جایگاه واقعی خود را پیدا کرده اندسران طوایف، بزرگان، ریش سفیدان و متنفذان نیز از دیگر افرادی هستند که در این زمینه بسیار نقش دارند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه دیده شده جوانان ما از تجربه بزرگان استفاده نمی‌کنند و این ضرر است، زیرا جوان تا بخواهد تجربه کند عمر گرانبهای خود را باید صرف کند، اما اگر جوان از تجربیات خوب ریش سفید و بزرگ فامیل استفاده کند قطعا به موفقیت خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه نقش بزرگ و ریش سفید در تببین باور‌های درست در جامعه نیز بسیار اثرگذار است ادامه داد: باور‌های غلطی در بین مردم رواج پیدا کرده که می‌توانیم از وجود بزرگان و معتمدان استفاده کنیم و باور‌های غلط را ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/ع

صلح وسازش دو طایفه در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار