رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا: ترامپ به طور مکرر به نژادپرستی می‌پردازد

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به دلیل نژادپرستی برخلاف ادعاهایش به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به طور مکرر به نژادپرستی می پردازد.

وی در این خصوص گفت: «رئیس جمهور آمریکا از زنانی که قرار است وارد کنگره آمریکا شوند هراس دارد. او بارها گفته است که در دولت او نژادپرستی هیچ جایگاهی ندارد. او اینگونه صحبت می کند و سپس برعکس آن عمل می کند. این واقعا شرم آور است.»

نانسی پلوسی همچنین توییت اخیر دونالد ترامپ در آستانه یکساله شدن خشونت ها در شارلوتسویل ویرجینیا را به سخره گرفت. دونالد ترامپ در این توییت نوشته بود: «شورش های سال گذشته در شارلوتسویل باعث بروز تلفات بی معنی و تفرقه در میان مردم شد. ما باید مثل یک ملت متحد شویم. من هر نوع نژاد پرستی و اقدام به خشونت را محکوم می کنم. امیدوارم صلح به همه آمریکایی ها برسد.»

نانسی پلوسی در واکنش به این توییت ترامپ اعلام کرد: «او دوست دارد در توییت هایش اعلام کند که نژاد پرستی هیچ جایگاهی در دولتش ندارد. اما خودش بارها این کار را می کند. این واقعا شرم آور است.»

دونالد ترامپ تاکنون بارها مکسین واترز، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا و نانسی پلوسی را در سخنرانی ها و حتی حساب توییتر خود به دلیل اعتراض آنها به نژادپرستی مورد حملات لفظی قرار داده است. وی حتی بارها آنها را افرادی با ضریب هوشی پایین خوانده است. مکسین واترز هم تاکنون بارها خواستار استیضاح دونالد ترامپ شده و از سیاست های او به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده است.

ترامپ روز جمعه در حساب توییتر خود به انتقاد از نانسی پلوسی پرداخت و نوشت: او یک زن فوق العاده با ایده ها و سیاست هایی بد است؛ اما قطعا باید به او یک فرصت چهارم داد.

سال گذشته در همین روزها فعالان ضدنژادپرستی و گروه های راست افراطی (نژادپرستان سفیدپوست) در شارلوتسویل ویرجینیا با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری ها یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت که به کشته شدن 1 نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر منجر شد. محکوم شدن دیرهنگام این حوادث از سوی دونالد ترامپ و اینکه وی هر دو طرف را برای وقوع این خشونت ها مقصر دانست، انتقاد گروه های مختلف را به دنبال داشت.

روز گذشته هزاران نفر از فعالان ضدنژادپرستی به مناسبت یکساله شدن این خشونت ها در واشنگتن دی سی تجمع کردند. نژادپرستان سفید پوست هم تظاهراتی را در همین روز ترتیب دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار