امروز؛

کلنگ زنی احداث شبکه فاضلاب در 2 منطقه دزفول

کلنگ عملیات اجرایی شبکه فاضلاب و انشعاب خانگی و احداث 2 ایستگاه پمپاژ فاضلاب در کوی طالقانی و مدرس دزفول به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال الدین برفر، مدیر آب و فاضلاب دزفول در مراسم کلنگ زنی شبکه فاضلاب و انشعاب خانگی و احداث 2 ایستگاه پمپاژ فاضلاب در کوی طالقانی و مدرس این شهرستان که امروز، دوشنبه 22 مرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این طرح ها از سال های گذشته از اولویت های آب و فاضلاب دزفول بود که خوشبختانه اکنون با مساعدت و پیگیری مسئولان به نتیجه رسید.

وی با اشاره به اینکه فاضلاب کوی طالقانی و مدرس از مناطق پرجمعیت و محروم شهر دزفول هستند و از طریق شبکه سنتی دفع می شد اذعان داشت: فاضلاب این مناطق پس از ورود به مزارع کشاورزی برای آبیاری مزارع مصرف می شد.

برفر با بیان اینکه فاضلاب آلوده مناطق مذکور موجب آلودگی محیط زیست شده و بهداشت اهالی منطقه را به خطر انداخته تصریح کرد: با اجرای شبکه آبیاری مدرن فاضلاب این مناطق به صورت کاملا بهداشتی دفع خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دزفول بیان داشت: بخش آب و فاضلاب دزفول در مسیر توسعه قرار گرفته است و هزینه اجرای شبکه فاضلاب و 2 ایستگاه پمپاژ در مناطق طالقانی و مدرس دزفول 350 میلیارد ریال است که با اجرای این طرح به طول 25 کیلومتر فاضلاب 5 هزار و 700 انشعاب خانگی جمع آوری می گردد.

این مقام مسئول طرح جمع آوری شبکه فاضلاب زیباشهر دزفول نیز که یکی از مهم ترین مشکلات شهر دزفول عنوان کرد و گفت: این طرح در مرحله نهایی شدن است و بزودی کلنگ زنی می شود.

جمال الدین برفر اذعان داشت: با اجرای طرح های در دست اجرا در دزفول مشکل افت فشار آب در مناطق آزادگان، فرهنگ شهر، 86 هکتار و شهرک های صنعتی برطرف می گردد.

مهرداد قنواتی زاده، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در مراسم کلنگ زنی این طرح ها بیان کرد: این طرح در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار با تراکم بالای دزفول آغاز شده و تلاش می شود در مدت 20 ماه به مرحله بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح و احداث 2 ایستگاه پمپاژ فاضلاب امکان اجرای طرح های دیگری در زمینه جمع آوری فاضلاب در شهر دزفول فراهم خواهد شد.

قنواتی برآورد اولیه اجرای این طرح را 350 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: قطعا بیش از این اعتبار تا پایان اجرای طرح نیاز خواهد بود.

امیر عیسی زاده، سرپرست فرمانداری دزفول نیز اذعان داشت: شهرستان دزفول در سال های اخیر شاهد طرح های بزرگی در بخش آب و فاضلاب بوده است.

وی اظهار کرد: در حوزه آب وفاضلاب با رشد نامتوازن امکانات در دزفول روبرو بودیم که با اجرای این طرح ها این رشد متوازن خواهد شد و کلیه مناطق این شهر به ویژه مناطق پرجمعیت از این خدمات بهره مند خواهند شد.

عیسی زاده افزود: از تمام ظرفیت و امکانات برای خدمت رسانی به ساکنان مناطق کمتر برخوردار این شهرستان استفاده می شود تا این مناطق از محرومیت خارج شوند.

انتهای پیام/گ

کلنگ زنی طرح های فاضلاب شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.