جهیزیه نو عروس به فرزندان مددجوی کمیته امداد استان بوشهر واگذار شد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: دو هزار و ۳۵۷ فقره جهیزیه نو عروس و هدیه داماد به ارزش ۵۳ میلیارد ریال به فرزندان مددجوی کمیته امداد استان بوشهر واگذار شد.

جهیزیه نو عروس به فرزندان مددجوی کمیته امداد استان بوشهر واگذار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  احمد لطفی بعدازظهر امروز در مراسمی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه تامین جهیزیه مددجویان از برنامه‌های کمیته امداد است اظهار داشت: تأمین جهیزیه و پرداخت کمک هزینه ازدواج به فرزندان مددجو یکی از فعالیت‌های اصلی این نهاد است که هرساله به منظور تحکیم بنیان خانواده‌ها و ترویج ازدواج آسان بین مددجویان، این کمک هزینه ازدواج و جهیزیه برای فرزندان مددجو در شرف ازدواج تأمین می‌شود.

لطفی با اشاره به بسته‌های حمایتی کمیته امداد برای ازدواج دختران و پسران مددجو بیان کرد: امسال تاکنون ۴۸۰ میلیون تومان در زمینه کمک به امر ازدواج جوانان تحت حمایت به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

وی حداقل سرانه خرید جهیزیه نوعروسان را سه میلیون تومان و سرانه کمک هزینه ازدواج عروس و داماد را هر کدام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اعلام کرد: همه نوعروسان تحت حمایتی که تاریخ عقد آنان ۲۲ مرداد ۱۳۹۷، مصادف با سالروز ازدواج دختر نبی اکرم باشد، علاوه بر پرداخت قانونی جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، یک میلیون تومان هدیه دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده هزینه ثبت واقعه ازدواج در این روز برای عروس و دامادان این نهاد رایگان می‌باشد.

لطفی خاطر نشان کرد: درسال گذشته دو هزار و ۳۵۷ فقره جهیزیه نو عروس و هدیه داماد به ارزش ۵۳ میلیارد ریال به فرزندان مددجویان پرداخت شده که ۲۹ میلیارد ریال آن توسط مردم و خیران نیکوکار هم استانی جمع آوری شده است.

وی افزود: جهیزیه‌های اهدا شده شامل کالا‌های ضروری زندگی از قبیل: یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، سرویس آشپزخانه و فرش بوده که همگی تولید داخل بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از افزایش نرخ رشد ازدواج در بین جوانان تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و گفت: در ماه‌های باقی مانده سال یک‌هزار و ۵۰۰ فقره کمک ازدواج، به جوانان تحت حمایت به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تأمین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج مددجویان، خدماتی نظیر آموزش و مشاوره قبل و پس ازازدواج، پرداخت تسهیلات کم بهره اشتغال، ساخت مسکن و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان برای این دسته از مددجویان نیز ارائه می‌شود.

انتهای پیام/م

۲۳۵۷ فقره جهیزیه نوعروس و هدیه داماد به مددجویان بوشهری واگذار شد

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.