همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهیدحمزه پیغمبری

گوشه‌ای از زندگی نامه شهیدحمزه پیغمبری یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهیدحمزه پیغمبری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهیدحمزه پیغمبری سال ۱۳۴۳ در خانه‌ای روستای به دنیا آمد و دوران کودکی را در دامان پر مهر و محبت پدر و مادر سپری
نمود.
در هفت سالگی راهی مدرسه شد و دوران ابتدایی را با موفقیت سپری کرد بعد به مدرسه راهنمایی رفت بعد از سه سال این مقطع را به پایان رسانید.
بعد برای ادامه تحصیل به ارومیه رفت. با اجاره کردن اتاقی محقر در گوشه‌ای از شهر ارومیه تحصیلات دبیرستانی را شروع کرد؛ و با نمرات خوبی موفق به اخذ دیپلم شد. پس از دیپلم در کنکور سراسری همان سال در رشته کشاورزی در مقطع کاردانی پذیرفته شد.

بعد از انقلاب سلامی وارد جهاد سازندگی شد و به این ترتیب خدمت به محرومان را در راستای فعالیت‌های خود قرار داد.

به جهاد پیرانشهر که آن موقع ناامن بود، پیوست. تا هرچه بهتر بتواند به مردم محروم آن منطقه خدمت کند. مدت دو سال سرپرستی جهادگران را در این منطقه عهده دار بود و در این مدت چندین مرتبه تقاضای اعزام به جبهه نمود. اما از انجایی که منطقه پیرانشهر حساسیت خاصی داشت و ایشان نیز از انجام امور محوله به نحو احسن برآمد با تقاضای وی موافقت نمی‌کردند.
بخاطر همین مسئله مجبور به استعفا شد و به ناچار شورای مرکزی جهاد با خواسته وی موافقت نمود و به این طریق راهی مبارزه با دشمنان انقلاب گردید و در این راستا به مبارزات بی امان در جبهه‌های دهلران اهواز و جزیره مجنون پرداخت. در منطقه خوزستان مجددا به سرپرستی جهادگران این منطقه منصوب شد.

سرانجام بعد از سال تلاش و مبارزه در حین انجام ماموریت به همراه برادر در ۲۴/۵/۶۶ در جاده بیات در منطقه عملیاتی جنوب در اثر ضایعات موجود در جاده به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهیدحمزه پیغمبری

شهادت و جهاد در راه ایزد تعالی برای امت اسلامی به عنوان الگو و سرمشق می‌باشد چرا که مرگ خونین بهتر از زندگی در زیر چکمه اجانب است.
ما همان وظیفه‌ای را که اولین پاسدار اسلام حضرت امام حسین (ع) برایمان تعیین کرده است. در راه پاسداری از اسلام برای خود تعیین کرده ایم. بارال‌ها پروردگارا گناهان مارا بیامرز و قدم‌های مارا استوار فرما و مارا بر قوم کافر یاری بخش برادران جهادگر نقش شما در جنگ کمتر از نیروی انتظامی نیست لیکن وظیفه اصلی خودمان را که همانا سازندگی است فراموش نکنیم؛ و در کنار جهاد اصغر به جهاد اکبر پرداخته و بر هوای نفس خود غلبه کنیم. از فرصت بدست آمده حداکثر استفاده را نموده و در این دانشگاه جبهه خودسازی نماییم.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدحمزه پیغمبری

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار