حمزه زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عملکرد ضعیفی در توسعه گردشگری زیارتی داشتیم/ دلال ها باعث نارضایتی زائران شده اند

رئیس جامعه هتل داران گفت: اماکن مقدس در کشور، مراکز مهمی هستند اما در توسعه گردشگری زیارتی ضعیف عمل کردیم.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتل داران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره گردشگری زیارتی اظهار کرد: خوشبختانه کشورمان در حوزه جاذبه‌های گردشگری در جهان بی نظیر است و جزء کشور‌های مطرح هستیم همچنین در حوزه جاذبه‌های گردشگری اماکن مقدس حرفی برای گفتن داریم در واقع بالغ بر ۱۰ هزار اماکن مقدس و زیارتی در سطح کشور وجود دارد که از این ۱۰ هزار، حدود یک هزار و دویست، اماکن ثبت ملی شده است. یعنی علاوه بر اینکه این اماکن ارزش معنوی دارد به عنوان جاذبه گردشگری هم مهم هستند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اماکن مقدس در کشور، مراکز مهمی هستند اما در جذب گردشگر و توسعه گردشگری زیارتی ضعیف عمل کردیم زیرا همین اماکن مقدس می توانند برای شیعیان عالم و سایر ادیان مورد توجه قرار بگیرد و در بحث درآمد زایی و اشتغال زایی بسیار مثمر ثمر است .

رئیس جامعه هتل داران تصریح کرد: باید یک برنامه ریزی صحیح برای  توسعه گردشگری زیارتی داشته باشیم و ضمن نحوه  بازار یابی ، بحث رسانه ،تبلیغات و زیر ساختها باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه بسیاری از این اماکن از لحاظ زیر ساختی از جمله دسترسی تا راههای هوایی و زمینی دچار مشکل هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که کسانی که به عنوان زائر و توریست به اماکن زیارتی سفر می کنند باید با رضایت کامل برگردند و با توجه به شرایط، خدمات خوبی به زائران بدهیم.

وی افزود: سازمان های مختلف از جمله حج و زیارت ، اوقاف و گردشگری با یک هدف مشخص در راستای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی باید اقدام لازم را انجام دهند.

حمزه زاده با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه اقامتی در مشهد ، قم و شاه چراغ موفق هستیم، بیان کرد:هتل هایی با خدمات مطلوب در کشور داریم اما مشکل اصلی، بحث ورود افراد سودجو و دلال است که به صورت غیر مجاز زائران را راهنمایی می کنند و به مسافر خانه ها می برند که این موضوع  باعث شده مشکلات جانبی برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شود و زائران ناراضی برگردند .

رئیس جامعه هتل داران گفت: به نظر من مراکز اقامتی توان خدمات لازم را دارند اما این موضوع باید توسط افراد معتبر و دارای مجوز هدایت شود نه افراد سودجو، اکنون فعالیت افراد غیر مجاز در عراق بیشتر از افراد مجاز است، این سودجویان به صورت موردی با افراد مختلف تماس می گیرند و ثبت نام می کنند و  مسافران را خارج از روال تور به مشهد و خانه های اجاره ای می برند و با این کار باعث اعتراض مردم در محله های مختلف می شوند و گردشگران هم ناراضی باز می گردند از این رو همه باید با هم همکاری کنیم تا زائران با برنامه سفر داشته باشند.

حمزه زاده گفت: زیر ساخت های حمل و نقل ، مراکز اقامتی ، مراکز پذیرایی و تفریحی باید مورد توجه قرار بگیرد و در کنار زیر ساخت ها در بحث تبلیغات و اطلاع رسانی خیلی ضعیف هستیم خیلی از شیعیان جهان به اماکن مقدس ایران آگاهی ندارند و نمی دانند چطور با کمترین قیمت و امکانات مناسب به ایران بیایند.

انتهای پیام/

انتقاد رئیس جامعه هتل داران از ورود دلالان به حوزه گردشگری

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار