۱۸ نفرنماینده قزوین در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی

در روز‌های داغ مانده تا مسابقات جاکارتای اندونزی، ۱۸ نفر از استان قزوین در کاروان اعزامی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی 2018 ،از ۲۷ مردادماه آغاز می‌شود و ورزشکاران استان هم با حضور در این مسابقات می‌کوشند تا علاوه بر کسب افتخار برای قزوین، پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی را در این آوردگاه به اهتزاز درآورند.

شرکت کنندگان اعزام شده از استان قزوین اسماعیل عبادی  در رشته تیراندازی با کمان از شهرستان آبیک، و نمایندگانی از شهرستان قزوین  ابراهیم برخورداری در رشته تیراندازی، رضا و مهدی علیپور در رشته سنگنوردی، بهمن عسگری در کاراته، حسین زنجانیان در دوچرخه سواری کوهستان، تهمینه کربلایی صادقی در پنچاک سیلات، مهدی مرندی در والیبال، حمیدرضا گروه‌ای و رامین رامندی در سپک تاکرا و ۲ تن از مربیان استان به نام‌های محمدرضا خیرخواه در ژیمناستیک هنری بزرگسالان و علیرضا بلاغی در سنگنوردی بعنوان سرمربی تیم‌های ملی کشورمان در بازی‌های آسیایی حضور دارند.

همچنین، علیرضا قورچی بیگی در شطرنج و محسن و سمیرا جلیلوند هم در گلبال ورزشکاران قزوینی اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی هستند و جبرئیل عبادی و احمد ملاحسینی هم به عنوان مربی تیم‌های تیراندازی با کمان و وزنه برداری معلولان هدایت ملی پوشان را برعهده دارند.

مجید نظامی هم تنها داور قزوینی حاضر در رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ است.

شانس بالای ملی پوشان استان برای کسب مدال آسیایی

اسماعیل عبادی از آبیک بهترین تیرانداز آسیا است و در مسابقات مختلف بین المللی و جهانی تیراندازی با کمان هم برای کشورمان افتخار کسب کرده است.

ابراهیم برخورداری در رشته تیراندازی با حضور در دو المپیک و تجربه رقابت در بازی‌های آسیایی، بخت اصلی کسب نشان در رقابت‌های تپانچه بادی است.

رضا و مهدی علیپور از قزوین در رشته سنگنوردی عجوبه‌های ورزشی ایران هستند، این در حالی است که رضا علیپور سریع‌ترین مرد عمودی دنیا است و به دنبال شکستن رکورد در بازی‌های آسیایی است و مهدی علیپور پسر عمو و شاگرد رضا هم، برنز دانشجوایان جهان را در کارنامه دارد و بازی‌های آسیایی میدان بزرگی برای کسب تجربه بیشتر اوست.

بهمن عسگری در کاراته یکی از ستاره‌های تکرار نشدنی ورزش ایران است، طلا‌های متعدد در رده‌های سنی او را یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در کاروان کاراته بازی‌های آسیایی کرده است که می‌تواند طلای این رقابت‌ها را به کارنامه ورزشی خود اضافه کند.

حسین زنجانیان از قزوین در دوچرخه سواری کوهستان یکی از جوان‌های قزوینی است که در این رشته جای خود را در کشور باز کرده و از او در آینده بیشتر خواهیم شنید.

تهمینه کربلایی صادقی با درخشش در رقابت‌های پنجاک سیلات قهرمانی کشور به عضویت تیم ملی در آمد و در این رقابت‌ها می‌تواند اولین بانوی رزمی کار قزوینی باشد که در میدان بزرگ آسیایی کسب افتخار می‌کند.

مهدی مرندی از قزوین در والیبال، نام آشنای این روز‌های این ورزش گروهی است چرا که مرندی چند سالی است در سطح اول والیبال حضور دارد و رقابت‌های لیگ ملت‌های جهان، لیگ جهانی و بازی‌های آسیایی را تجربه کرده است و برای کسب نشانی دیگر در رقابت‌های آسیایی راهی جاکارتا خواهد شد.

از سوی دیگر حمیدرضا گروه‌ای و رامین رامندی در سپک تاکرا دو جوان قزوینی هستند که رقابت‌های جهانی را تجربه و در این میدان نشان‌های نقره و برنز جهانی را در کارنامه دارند و حالا برای کسب نشان طلا برابر حریفان آسیای شرقی می‌ایستند.

وعده استاندار برای تجلیل از مدال آوران آسیایی

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در مراسم بدرقه ملی پوشان آسیایی استان از پرداخت پاداش به مدال آوران این مسابقات خبر داد و گفت:: در صورت کسب مدال، به نفر اول ۳۰، نایب قهرمان ۱۷ و نفر سوم بازی‌های آسیایی ۱۲ میلیون تومان پاداش داده می‌شود.

 بیش از دو برابر شدن تعداد ورزشکاران استان در رقابت‌های آسیایی

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: در مسابقات آسیایی ۲۰۱۰ گوانجو از استان قزوین دو ورزشکار و در سال ۲۰۱۴ چهار ورزشکار به مسابقات آسیایی اعزام شدند و در این دوره ورزشکاران اعزامی به ۱۰ نفر افزایش یافته است.

علایی مقدم افزود: سه ورزشکار هم به رقابت‌های پاراآسیایی اعزام می‌شوند.

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان، براساس ارزیابی‌های انجام شده، بیشتر ملی پوشان قزوینی حاضر در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شانس کسب مدال دارند.

بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ از ۲۷ مرداد تا ۱۱ شهریور در جاکارتا اندونزی برگزار می‌شود.

گزارشی از مهدی چگینی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.