بازگشت ۱۲۰ میلیون تومان از تخلف اصناف به شاکیان

رئیس اداره نظارت سازمان صنعت،معدن استان گفت:۱۲۰ میلیون تومان از تخلف اصناف در طرح بازرسی و نظارت بر بازار کالای خراسان جنوبی به شاکیان برگشت داده شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛تهوری رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی در نشست کمیسیون تنظیم بازار گفت:در طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا که از شانزدهم تیر در خراسان جنوبی اجرا شد تاکنون  14 هزار و 950 مورد بازرسی انجام که در این بازرسی ها 281 پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال شد.

وی با بیان اینکه اصناف متخلف در این طرح، 500 میلیون تومان تخلف انجام داده بودند،افزود: 120 میلیون تومان از این تخلفات، به شاکیان برگشت داده شده است .

تهوری همچنین با اشاره به اینکه نام و نشانی 181 انبار خراسان جنوبی در سامانه اعلام موجودی ثبت شده است،گفت:عمده فروشان و تجار و شرکت های پخش موظفند در پایان هر ماه اعلام موجودی کالاهای اساسی خودشان را به حوزه ی معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اعلام کنند . 

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان افزود:مواردی گزارش شده است که برخی افراد در منازل مسکونی و در مناطق حاشیه شهرها، انبارهایی را کرایه می کنند و فعالیت صنفی دارند  که اینگونه موارد  تخلف است و دادستانی نیز به خوبی برای برخورد با متخلفان با ما همکاری دارد .

شهرکی رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمرکز ما در حوزه تنظیم بازار بیشتر برای تأمین کالاهای اساسی است،گفت:تأمین اقلامی نظیر مرغ از طریق توزیع در 28 مرکز فروشگاهی انجام می شود و علاوه بر آن در تعاونی های مصرف و فروشگاه های زنجیره ای نیز مرغ منجمد به قیمت 6 هزار و 750 تومان توزیع می شود تا تعادل بخشی بازار برقرار شود. 

وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ زنده در خراسان جنوبی روند کاهشی دارد،افزود:هم اکنون در مراکز عرضه مستقیم قیمت گوشت مرغ  9 هزار و 450 تومان است و تخم مرغ نیز از ثبات نسبی قیمت برخوردار است. 

شهرکی همچنین با اشاره به برخی مناسبتهای پیش رو همچون عید قربان و محرم گفت : در رابطه با گوشت قرمز مشکلی نداریم و مردم نگران تأمین گوشت قرمز خود در این ایام نباشند . 

همچنین در این کمیسیون مقرر شد تا نمایشگاه پاییزه توسط خود اصناف در نیمه دوم شهریور در استان بر پا، تا  کالاهای اساسی به شهروندان عرضه شود.

انتهای پیام/غ

 ۱۲۰ میلیون تومان از تخلف اصناف به شاکیان بازگشت داده شد

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار