فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد؛

دستگیری و شناسایی ۱۴۰ سارق و کیف قاپ در پایتخت + تصاویر

نشست خبری طرح اجرای شناسایی و دستگیری سارقان پایتخت در آگاهی تهران بزرگ صبح امروز (سه شنبه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز (سه شنبه) درباره اجرای طرح دستگیری سارقان پایتخت از شناسایی و بازداشت سارقان و کیف قاپان تهران بزرگ گفت: در این طرح 17 باند سرقت و کیف قاپ دستگیر شدند که در مجموع تعداد آنها 140 نفر هستند که 39 باند را به صورت خرده باند تشکیل داده بوده اند. این باندها اغلب از باندهای سرقت خودروها و منازل شهر تهران هستند.

دستگیری و شناسایی ۱۴۰ سارق و کیف قاپ در پایتخت + تصاویر

رییس پلیس انتظامی تهران بزرگ افزود: تعداد 53 خودرو سرقتی از سارقان و مالخرها کشف و ضبط شده است. شیوه سرقت به این شکل بوده که ابتدا خودروهای سرقتی را با قیمت های نازل خریداری می کردند و همزمان خودروهای مدل بالا را شناسایی می کردند و قطعات خودروهای سرقتی را داخل اتومبیل های گران قیمت جاساز کرده و اقدام به تعویض قطعات داخل خودروها می‌کردند.

دستگیری و شناسایی ۱۴۰ سارق و کیف قاپ در پایتخت + تصاویر

وی افزود: در اجرای این طرح دو باند جعل مدارک و اسناد رسمی نیز شناسایی شدند.

سردار رحیمی افزود: طرح های برخورد با مالخرها و سارقان با جدیت پلیس تهران بزرگ دنبال خواهد شد.

دستگیری و شناسایی ۱۴۰ سارق و کیف قاپ در پایتخت + تصاویر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر تجهیز کردن خودروها به جی پی اس توسط خودروسازان گفت: تاکید ما بر این است که خودرو سازان به مباحث ایمنی خودروها علی الخصوص بحث جی پی اس در خودروها باید توجه بیشتری کنند.

وی با اشاره به تاثیر اجرای طرح های ویژه پلیس در پایتخت جهت کاهش سرقت ها گفت: نسبت به سال گذشته در بحث سرقت خودرو افزایش و در سرقت های عمده نیز کاهش داشتیم.  همچنین کشف اموال مسروقه نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است. نکته قابل توجه این است که میانگین سنی سارقان حدود 30 سال است.

سردار رحیمی در خصوص شکایات مالباختگان گفت: پرونده های افراد مالباخته در جریان است. یک سری از اموال سرقتی توسط سارقان اسقاط می شوند، اما پرونده اموالی که باقی مانده اند مفتوح است و  مالباختگان می توانند جهت رسیدگی به پرونده شان به پلیس مراجعه کنند.

سردار رحیمی در حوزه سکه و ارز نیز گفت: در رابطه با این موضوع بالغ بر 850 نفر به پلیس آگاهی معرفی و احضار شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه تامین امنیت محلات با شدت بیشتر در حال انجام است، گفت: کلانتری های ما در حال اجرای مرحله های محله محور هستند و برخورد با سارقان و کیف قاپان را در دستور کار خود قرار داده اند. از ابتدای هفته جاری اجرای طرح امنیت شبانه شروع شده است که این طرح را با کمک گشت های انتظامی و ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس پیشگیری به مرحله اجرا در آورده ایم.

 سردار رحیمی در پایان گفت: سارقان در حال انجام سرقت های خود هستند و پلیس نیز کارش را با قاطعیت انجام می دهد. برخی سارقان و مجرمان پس از تحمل حبس و آزادی از زندان مجددا به جامعه برمی گردند و باز هم جرمشان را تکرار می کنند. این افراد بیمار هستند و باید برایشان چاره ای اندیشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
قوه قضائیه با اینها برخورد شدید و جدی کنند
آخرین اخبار