ارزش روپیه هند در برابر دلار به پایین‌ترین سطح خود رسید

ارزش پول ملی هند امروز سه‌شنبه در برابر دلار به پایین‌ترین سطح خود رسید و هر دلار آمریکا ۷۰ روپیه داد و ستد شد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، از آنجا که سرمایه‌گذاران تحت تأثیر بحران مالی ترکیه بازار این کشور را ترک می‌کنند، ارزش روپیه هند روز سه‌شنبه در برابر دلار به پایین‌ترین سطح خود رسید. هر دلار آمریکا سه‌شنبه ۷۰ روپیه داد و ستد شد.

در حالی که نگرانی‌ها پیرامون وضع بحرانی لیر ترکیه و احتمال خطر برای سایر ارز‌های کشور‌های نوظهور تشدید می‌شود، ارزش پول ملی هند در برابر دلار تحت تاثیر این شرایط به ۷۰.۹ روپیه رسید.

در روز‌های اخیر آفریقای جنوبی، آرژانتین، مکزیک، برزیل و روسیه هر روز کاهش ارزش پول خود را شاهد هستند. پول این کشور‌ها مانند ترکیه، به طور خاص وابسته به سرمایه‌های خارجی است.

روپیه در سال ۲۰۱۸ یک منحنی مارپیچی رو به پایین را تجربه کرده است. در آغاز سال هر دلار آمریکا معادل ۶۳.۶۷ روپیه داد و ستد می‌شد.

هند به صورت گسترده نفت وارد می‌کند. دو سوم نیاز این کشور به نفت از راه واردات تامین می‌شود. برخی تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت نفت خام، ارز هند را تحت فشار قرار می‌دهد و موجب کاهش جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.

سقوط ارزش واحد پول هند پیامد دیگری هم دارد و آن افزایش کسری در هند است، چرا که کاهش بهای واحد روپیه، موجب افزایش هزینه واردات می‌شود.

انتهای پیام/

ارزش روپیه هند به پایین‌ترین سطح خود رسید

برچسب ها: آمریکا ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار