ورود ۸۰ درصدی زباله‌های به سواحل آب دریا‌ها

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت گفت: ۶۰ تا ۸۰ درصد زباله‌های سواحل وارد آب دریا‌ها می‌شوند که این مساله حیات آبزیان و انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

ورود ۸۰ درصدی زباله‌های به سواحل آب دریا‌هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در  برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه مازندران با بیان اینکه عامل اصلی آلودگی سواحل جنوبی دریای خزر ورود پساب‌ها و فاضلاب‌های خانگی و کشاورزی به دریا است گفت:متاسفانه کشور ما سهم عمده‌ای در این نوع آلودگی دریای خزر دارد.

وی حفاظت از محیط زیست فاضلاب‌ها مهمترین عامل آلودگی سواحل جنوبی دریای خزر بیان کرد افزود: ۶۰ تا ۸۰ درصد زباله‌های سواحل وارد آب دریا‌ها می‌شوند که این مساله حیات آبزیان و انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

فرشچی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه زباله‌ها و شیرابه‌های سمی آن نیز سهم عمده‌ای در آلودگی دریای خزر دارد تصریح کرد: باید فرهنگ سازی شود تا مردم کمتر زباله تولید کنند و یا اینکه زباله‌ها را در خیابان یا معابر نریزند و بازیافت زباله‌ها در دستور کار قرار گیرد تا از زباله‌ها استفاده اقتصادی هم بشود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان از اجرای پایش در ۱۳۰ نقطه از سواحل شمال کشور خبرداد و گفت: مناطقی که از نظر کیفیت، امنیت و سلامت مطلوب بودند، پرچم آبی و در مناطقی که نامطلوب پرچم‌های زرد نصب شد تا به مردم را تشویق می‌کند که به دنبال سواحل مطلوب باشند و هم مسئولان را به سالم سازی بیشتر سواحل سوق می‌دهد.

فرشچی به آمار بالای غریق در سواحل شمالی کشور اشاره کرد و افزود: دلیل اصلی این امر فقدان کیفیت و امنیت در سواحل و شناگاههاست که مسئولان امر باید اقدامات لازم را انجام دهند

انتهای پیام /ر

تاکید برفرهنگ سازی استفاده درست از سواحل

برچسب ها: محیط زیست ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار