جدال زنبورهای براکون با آفات ذرت

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از رهاسازی زنبور براکون در سطح 250 هکتار از مزارع به منظور مبارزه با آفات ذرت دانه ای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به آغاز مرحله داشت محصول ذرت دانه ای در مزارع این شهرستان بیان داشت: رهاسازی زنبور براکون در سطح 250 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز گردید.

وی تصریح کرد: همزمان با این اجرای این طرح، کلاس های ترویجی و آموزشی در خصوص مبارزه بیولوژیک با آفات ذرت در مراکز جهاد کشاورزی دزفول در حال برگزاری است که در این کلاس ها نحوه رهاسازی زنبور، زمان رهاسازی و تعداد زنبور برای تاثیر مناسب روی آفات به کشاورزان آموزش داده می شود.

زارعی اذعان داشت: با اجرای طرح مبارزه بیولوژیک علیه آفات و رهاسازی زنبور، مزارع ذرت بی نیاز از سمپاشی علیه آفات برگخوار و ساقه خوار می شوند که این گامی در راستای تولید محصول سالم و حفظ محیط زیست است.

انتهای پیام/گ

سمپاشی مزارع کشاورزی دزفول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
با سلام. آقا یک موضوع آب و هوایی هست که به نظرم مسئولین و کارشناسان باید بررسی کنند و آن این است که در شهر ما بعد از 31 تیر ماه و تقریبا تا 40 روز بعد ، زمان غروب خورشید در حداکثر زمان غروب خود غروب نمود. یعنی در شهر ما خورشید در 31 تیر ماه در ساعت 9و 7دقیقه غروب می کرد و در حدود تا 40 روز بعد هم تقریبا در همین زمان غروب کرد این در حالی است که باید از آن تاریخ به نعد زمان غروب خورشید کمتر شود ولی این گونه نبود . و در ضمن در 15 روز بعد از این 40 روز زمان غروب خورشید به یک باره به صورت نا موزون بیش از 30 دقیقه کوتاه تر شده است و هر دوی این کندی و سرعت تغییر غیر عادی است. به نظر هر چند گفته های من ممکن است به احتمال زیاد چندان نگران کننده نباشد اما باید احتمالات را در نظر گرفت و مسئولین و کارشناسان باید بررسی کنند و آن این است که در سالهای پیش رو با خشکسالی و یا سایر موارد ممکن است مواجه شویم و باید برای جلوگیری ازقحطی، گندم و حبوبات را برای چند سال ذخیره داشته باشیم. این اوضاع طبیعی نیست