حیدری در نشست خبری:

هیچ امتیازی به گروهکها برای آزادی "سعید براتی" ندادیم

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: سعید براتی سرباز ربوده شده در مرز میرجاوه آزاد شده و صبح امروز به وطن بازگشت.

سعید براتی صبح امروز به وطن بازگشت/هزینه ویزای اربعین به 41 دلار کاهش پیدا کردبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهریار حیدری مدیر کل امور مرزی وزارت کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: سعید براتی سرباز ربوده شده در منطقه میرجاوه آزاد شده و صبح امروز به وطن بازگشت.

 مدیر کل امور مرزی وزارت کشور افزود: هیچ امتیازی برای آزادی وی به گروهک‌ها ندادیم و براساس یک کار اطلاعاتی؛ دستگاه‌هایی که در این رابطه مسئولیت داشتند توانستند مقدمات بازگشت براتی به کشور را فراهم کنند.

وی گفت: اردیبهشت ماه سال گذشته در جریان حادثه تروریستی در مرز میرجاوه  9 مرزبان کشورمان شهید و دو نفر هم زخمی شدند،

حیدری گفت:  هزینه ویزاى اربعین از 50 به 41 دلار کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور تاکید کرد: کنوانسیون خزر یک دستاورد است. این دریاچه با این عظمت از لحاظ مسائل بستر، زیربستر و دریای سرزمینی بسیار اهمیت دارد، هنوز در مورد مسائل بستر، زیربستر منطقه و دریای سرزمینی صحبتی نشده است.

وی با بیان اینکه گروهک‌های تروریستی با استفاده از خلاء های امنیتی کشورهای منطقه اقدامات تروریستی انجام می دهند, گفت: سعید براتی در مرز پاکستان ربوده شد و در این مدت در خاک پاکستان نگهداری می‌شد.

حیدری با اشاره به اینکه خلاء‌های امنیتی در کشور پاکستان موجب سوء استفاده سرویس‌های جاسوسی شده است؛ گفت: به دلیل کم توجهی این کشورها مشکلاتی به وجود می آید.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور در خصوص افزایش یگان‌های مرزی با توجه به درگیری های اخیر اظهار کرد: هر چقدر که دشمنان تلاش کنند نقاط مرزی ما را نا امن کنند، قطعا توجه و تمرکز نیروهای نظامی، امنیتی، اطلاعاتی ما بیشتر خواهد شد و این گونه اقدامات هیچ گونه خدشه‌ای به امنیت ملی و منطقه‌ای ما وارد نمی کند.

حیدری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از اقتدار و اطلاعات نظامی و امنیتی بالایی برخوردار است, افزود: اقداماتی که از سوی گروهک‌های تروریستی درغرب, شمال غرب و جنوب شرق کشور اتفاق افتاد امری طبیعی است. این گروهک‌ها از سوی سرویس‌های غربی _ عربی از جمله کشورهای معاند ما تامین شدند و  این تهدیدات همواره علیه مرزهای ما وجود داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 4 مرز زمینی را برای فعال شدن به کشور عراق معرفی کردیم که تنها دو مرز شلمچه و چذابه مورد موافقت قرار گرفت؛ گفت: برای بازگشایی مرز خسروی هم آمادگی داشتیم که طرف عراقی  اعلام کرد امکان تامین امنیت کامل این مرز را ندارد.

مدیر امور مرزی وزارت کشور با اشاره به خروج اتباع افغانی از کشور نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره همسایه مورد اعتمادی برای دیگر کشورها بوده است. شرایط سالهای گذشته افغانستان موجب مهاجرت بسیاری از اتباع این کشور به ایران شد. انتظار ما این است اکنون که حاکمیت مشخصی در این کشور وجود دارد بخشی از مردم افغانستان به کشور خود باز گردند.

حیدری خاطر نشان کرد:کشور ما به جهت پذیرش اتباع خارجی دارای قانون و چارچوب مشخصی است و با افراد متخلف برخورد قاطع می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار