حمایت از سرمایه گذاری اولویت اصلی سیستم بانکی باشد

استاندار قزوین گفت: حمایت از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال باید اولویت اصلی سیستم بانکی برای برون رفت از مشکلات موجود باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: در حال حاضرسرمایه گذاری، تولید و اشتغال از اولویت‌های اصلی کشور است و برای مدیران بانک‌ها نیر باید این اولویت‌ها مهم و در دستور کار باشد، چون در وضعیت فعلی هیچ راهی برای برون رفت کشور از مشکلات جز حمایت از تولید و جذب سرمایه گذاری وجود ندارد.

زاهدی با بیان اینکه منابع بانکی متعلق به مردم است، افزود: عملکرد برخی از موسسات مالی و اعتباری در سنوات گذشته باعث شده است تا اعتماد مردم درباره سیستم بانکی کاهش یابد.

زاهدی گفت: افزایش نقدینگی، موضع گیری‌های مداخله جویانه ترامپ و رفتار سودجویانه برخی موسسات اعتباری باعث شد که فضای اقتصادی ملتهب و به بی اعتمادی دامن زده شود و از طرف دیگر با افزایش نقدینگی، سرمایه‌ها به سمت خرید سکه و دلار پیش رفت و مشکلات فعلی را پیش آورد.

وی اظهار داشت: قزوین از استان‌هایی است که زمینه فعالیت در حوزه اشتغال در آن نسبت به استان‌های دیگر بیشتر فراهم است و مردم استان قزوین با بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات و حمل و نقل آشنایی دارند.

استاندار اضافه کرد: وضعیت معوقات بانکی در استان قزوین در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشورنگران کننده نیست و مردم با اقتصاد و سیستم بانکی آشنا هستند و همکاری مناسبی بین این دو وجود دارد.

وی گفت: وقتی توانمندی و قابلیت سرمایه گذاری افراد اثبات شد باید تلاش کرد مشکلات این قشر در سیستم اداری به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود و سیستم بانکی نیز با این قشر تعامل و ارتباط نزدیکی برقرار کند.

انتهای پیام/

جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.