رییس اتاق اصناف مهاباد گفت: در یک ماه گذشته یکهزار و 140 مورد بازرسی از واحدهای صنفی مهاباد انجام شده که 69 پرونده تخلف در این خصوص تشکیل شده است.

رییس اتاق اصناف مهاباد در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، با اشاره به لزوم بازرسی و نظارت بر بازار بیان کرد: در یک ماه گذشته یکهزار و 140 مورد بازرسی از واحدهای صنفی مهاباد انجام شده 69 پرونده تخلف در این خصوص تشکیل شده است که ارزش ریالی پرونده های تخلف 800 میلیون ریال است،

هاشم لاجانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 369 پروانه کسب در این شهرستان صادر شده که 95 مورد آن تمدیدی بوده است که با صادر شدن این تعداد پروانه کسب در مهاباد برای بیش از یکهزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ادامه داد: عمده صنف های متخلف در بخش خوراکی، لوازم یدکی و مکانیکی و صنف خدمات شامل تعمیر لوازم خانگی بوده است.

رییس اتاق اصناف مهاباد اضافه کرد: گران فروشی، درج نکردن قیمت و ارائه ندادن فاکتور فروش به ترتیب بیشترین موارد تخلف بوده است.

لاجانی با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از تولیدات و کالای داخلی گفت: براساس ابلاغیه اتاق اصناف کشور واحدهایی که فروش، تبلیغ و استفاده از کالای داخلی دارند، می توانند تا سقف 50 درصد در هزینه صدور پروانه تخفیف بگیرند که تاکنون حدود 30 واحد صنفی مهاباد از این مزایا استفاده کرده است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی سه گروه 2 نفره به صورت 2 نوبته بازرسی و نظارت بر بازار را انجام می دهند.

وی از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه تخلف، گران فروشی و احتکار با شماره 124 یا شماره ثابت 42229974 تماس بگیرند و تخلفات را گزارش دهند.

انتهای پیام/ع

بازرسی از واحد های صنفی 

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.