زکات یکی از اصول محکم برقراری عدالت اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه زکات را یکی از اصول محکم برقراری عدالت اجتماعی،عنوان کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه زکات را یکی از اصول محکم برقراری عدالت اجتماعی، پرکننده فاصله طبقاتی و محو کننده چهره زشت فقر از جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: اهمیت و ضرورت این حکم الهی تا آنجاست که خداوند در قرآن کریم 27 بار از زکات نام برده و پیامبر اکرم(ص) نیز کسانی که زکات را پرداخت نمی کردند، از مسجد اخراج می کرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد بعنوان دبیرخانه شورای زکات استان فعالیت هایی را در بحث جاری کردن زکات در جامعه دارد، ادامه داد: سال گذشته توانستیم حدود 182 درصد تعهد استان در جمع آوری زکات را تحقق بخشیم، بطوریکه تعهد استان جمع آوری هفت میلیارد تومان زکات بود که 13 میلیارد تومان زکات جمع آوری کردیم.

خدرویسی افزود : در سه ماهه اول امسال نیز هفت میلیارد تومان زکات جمع آوری کردیم که امیدواریم این رقم تاپایان سال رشد خوبی داشته باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه درحال حاضر ۷۶ هزار خانوار با جمعیت حدود 200 هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: 45 هزار نفر از این تعداد را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

خدرویسی میانگین درآمد ماهیانه کل کمیته امداد استان را از محل صدقات، نذورات و زکات کمتر از 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با این وجود در ماه 18 میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت مستمری داریم.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش درمان، بهداشت، مسکن، امور فرهنگی و معیشت مددجویان در ماه حداقل 30 میلیارد تومان هزینه می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه اشتغال نیز با همراهی همه دستگاه ها سال گذشته 96 میلیارد تومان تسهیلات را به پنج هزار و 500 مددجو پرداخت کردیم که امسال این رقم 162 میلیارد تومان خواهد بود.

وی به موضوع زلزله سال گذشته و فعالیت های کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان نیز اشاره کرد و گفت: در این زلزله 9 هزار و 700 واحد مددجویان در هفت شهرستان استان آسیب دید که پنج هزار و 400 واحد آن احداثی است.

خدرویسی با بیان اینکه تاکنون 570 واحد بازسازی و تحویل مددجویان شده، خاطرنشان کرد: تا ابتدای مهر نیز دو هزار واحد دیگر را به بهره برداری خواهیم رساند.

به گفته این مسئول هم اکنون چهار هزار واحد در مراحل مختلف بازسازی قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه عنوان کرد: زلزله سال گذشته باعث اضافه شدن پنج هزار مددجوی جدید به تعداد مددجویان استان شد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

570 واحد بازسازی و تحویل مددجویان  داده شده است

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار