بزهای آلپ به کرمانشاه می آیند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد که به زودی نژاد بزهای فرانسوی که در دامنه کوه های آلپ زندگی می کنند در کرمانشاه پرورش داده می شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : مرکز 6 هزار راسی پرورش دام سبک دینور ، 6 هزار راس دام اروپایی شامل گوسفندان رومن و لاکم، بز سانن و بز آلپاین را خریداری کرده است که به زودی به کشور وارد می شوند.

وی با بیان اینکه این دام ها اصلاح شده هستند، گفت: بزهای اروپایی که به کرمانشاه می آیند روزانه در حد گاوهای شیری می توانند شیر تولید کنند و گوسفندان نیز 2 قلوزا هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه این نژاد خارج از اصطبل پرورش پیدا می کنند، گفت: علاوه بر مرکز پرورش دام دینور این نوع از گوسفندان و بزهای اروپایی در روستاهای مستعد نیز توزیع می شوند.

شهبازی ادامه داد: براساس برآوردهای اولیه ، دینور منطقه ای مناسب برای پرورش نژاد گوسفندان اروپایی است و از نظر تامین علوفه مورد نیاز دام نیز مشکلی ندارد.

وی کرمانشاه را یکی از استانهای موفق کشور در پرورش دام عنوان کرد و گفت: مرکز اصلاح نژاد و پرورش دام جهاد کشاورزی کرمانشاه پیشرفته ترین مرکز غرب کشور محسوب می شود که اکنون در حال مطالعه و پرورش نژاد منحصر بفرد گوسفند سنجابی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه در سال های گذشته سالانه 28 هزار راس دام به کشورهای عربی صادر می کردیم، گفت: کرمانشاه سالانه 36 هزار تن گوشت تولید می کند که 28 هزار تن آن در داخل استان مصرف و باقی آن صادر می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

به زودی نژاد بزهای فرانسوی در کرمانشاه پرورش داده می شوند

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.