فرماندار دلگان خبرداد

اجرای پروژه نهالکاری، آبیاری در سطح ۲۲۵ هکتار از اراضی ملی در دلگان

فرماندار دلگان گفت: پروژه نهالکاری و مراقبت و آبیاری در سطح ۲۲۵ هکتار از اراضی ملی در دلگان در هفته دولت اجرا می‌شود.

اجرای پروژه نهالکاری، آبیاری در سطح ۲۲۵ هکتار از اراضی ملی در دلگانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی شجاعی فرماندار دلگان اظهار کرد: پروژه نهالکاری و مراقبت و آبیاری در سطح ۲۲۵ هکتار از اراضی ملی در محدوده روستای دهمیر بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان با هماهنگی اداره منابع طبیعی و ابخیزداری به عنوان دستگاه ناظر اجرا شده است.

وی افزود: با اجرای این پروژه که با کاشت ۳۳ هزار و ۷۵۰ اصله قلمه و نهال گز، اکالیپتوس، کهور، کنار انجام شده، گامی موثر در راستای مقابله با بیابان زائی، تثبیت شن‌های روان و کنترل ریزگرد‌ها و توسعه و پوشش گیاهی و ایجاد فضای سبز برداشته می‌شود.

شجاعی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت منابع طبیعی شهرستان بیان داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر دوازده میلیارد ریال و از محل اعتبارات طرح جامع مقابله با بیابان زائی (ملی) به مرحله اجرا در امده است و زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: شهرستان دلگان با توجه به دارا بودن بیشترین چاه‌های اب و دشت‌های وسیع با نفوذپذیری بالا، ذخیره روان‌آب‌ها و تزریق آن‌ها به سفره‌های زیرزمینی باید از اولویت‌های سیاستگذاران و مجریان امر باشد و نیاز مبرم به سازه‌های آبخیزداری است.

فرماندار دلگان ادامه داد: در سال جاری شاهد اجرای پروژه‌های آبخیزداری از قبیل: ساخت سد، تخلیه رسوب سد‌های سنوات گذشته در این شهرستان خواهیم بود که امید است با وجود ظرفیت‌های منطقه شاهد افزایش آب سفره‌های زیرزمینی و شکوفایی منطقه با انجام فعالیت‌های ابخیزداری و مدیریت بهینه هرز آ‌بها باشیم.

انتهای پیام/ع

اجرای  آبیاری اراضی ملی در دلگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار