طرح جدید آبیاری در خوزنین اجرا می‌شود

استاندار قزوین گفت: برای اولین بار یک طرح جدید آبیاری در روستای خوزنین اجرا می‌شود و مطالعات اولیه آن انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار با اهالی روستای خوزنین از توابع بخش رامند شهرستان بوئین زهرا گفت: طرح جدید آبیاری برای نخستین بار در روستای خوزنین اجرا خواهد شد و در مرحله بعد باید کشاورزان این منطقه به سمت آبیاری پرفشار و اجرای گلخانه‌ها پیش بروند.

زاهدی با اشاره به نگرانی اهالی این منطقه درباره حقابه خود از سد نهب گفت: اجرای سد نهب مشکلی برای سهمیه و حقابه اهالی خوزنین ایجاد نخواهد کرد و حتما حقابه این منطقه از طریق کانال در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

استاندار با اشاره به گله اهالی از نصب کنتور بر چاه‌ها گفت: منابع آبی به همه مردم تعلق دارد و در واقع نصب این کنتور‌ها بر چاه‌ها با هدف مصرف بهینه آب و جلوگیری از اتلاف منابع صورت گرفته است.

وی گفت: اهالی خوزنین درخواست‌هایی برای ساخت و ساز در ضلع غربی جاده دانسفهان-خوزنین –شال دارند که امیدواریم با تغییر و اصلاح طرح هادی روستا برای صدور مجوز‌های ساخت وساز در این محور اقدام شود.

زاهدی در ادامه از اهالی روستای خوزنین خواست در ساخت و ساز‌های خود حریم‌ها و معابر را مطابق استاندارد‌ها رعایت کنند تا در آینده با تبدیل روستا به شهر مشکلاتی را در این زمینه وجود نداشته باشد.

استاندار درباره تسهیل در آبیاری تحت فشار، تامین آب شرب، آسفالت معابر و اصلاح نقاط آسیب خیز جاده‌ای روستای خوزنین دستوراتی را صادر کرد.

زاهدی هم چنین از خانواده مختار صفی قلی از آزادگان سرافراز روستای خوزنین دیدار کرد و سالروز بازگشت آزادگان را به میهن اسلامی به وی تبریک گفت.

روستای خوزنین مرکز دهستان رامند جنوبی از توابع شهرستان بویین زهرا است و با سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با مردم روستای خوزنین

برچسب ها: استانداری ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.