رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت:۲ دستگاه کامیون حامل شتر مرغ زنده غیر مجاز در این شهرستان توقیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت:2 دستگاه کامیون حامل شتر مرغ زنده غیر مجاز در این شهرستان توقیف شد.

وی افزود:این کامیون ها که به صورت غیرمجاز اقدام به حمل 20 قطعه شترمرغ زنده کرده بودند با همکاری ایست بازرسی قاینات توقیف و پس از تشکیل پرونده برای تعیین تکلیف به شبکه دامپزشکی ارجاع شدند.
محمودی زاوه گفت:این محموله که از شهرستان زیرکوه به مقصد استان البرز بارگیری شده بود به دلیل نداشتن مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی توقیف و پس از تشکیل پرونده و أخذ تعهد از مالک و راننده های خودرو و با توجه به وجود سابقه بهداشتی مشخص به مبدأ برگشت داده شد.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات با اشاره به نقش و جایگاه این نهاد در تأمین بهداشت عمومی جامعه تصریح کرد:با توجه به انتشار سریع بیماری های طیور از یک منطقه به منطقه دیگر سهل انگاری در رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه ای موجب بروز خسارت سنگین و جبران ناپذیری در صنعت پرورش طیور شهرستان و استان می شود.

وی در ادامه از تولیدکنندگان خواست برای کاهش بروز بیماری ها و جلوگیری از زیان های اقتصادی با رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای و أخذ مجوزهای لازم با دامپزشکی همکاری کنند.

محمودی زاوه گفت:شهرستان قاینات با جمعیت 116 هزار و 181 نفر و دارای سه بخش ، پنج شهر و 8 دهستان در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
انتهای پیام/غ

محموله غیرمجاز شترمرغ در قاینات توقیف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.