نگهداری بیش از 165 نسخه کتب قدیمی در کتابخانه مرکزی اردبیل

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: بیش از 165 نسخه کتب خطی، چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی اردبیل نگهداری می شود.

رباب عزیزخانی ،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،افزود: بیش از 165 نسخه کتب خطی، چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی اردبیل نگهداری می شود که از این تعداد 44 نسخه خطی و 119 نسخه چاپ سنگی و سربی است.

وی گفت: امسال 400 میلیون ریال برای تجهیز این بخش از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص یافته بود که از این محل تجهیزات الکترونیکی از جمله دوربین دیجیتالی و اسکنر مخصوص برای تهیه نسخه های کاغذی و قفسه های ریلی برای بهره برداری از این بخش خریداری شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل  همچنین افزود: پنج نفر از کتابداران این استان دوره آموزش مربوط به نسخ خطی ، دوره های فهرست نویسی، نگهداری و بهره برداری از بخش نسخ خطی را فرا گرفته اند تا بازسازی و نگهداری از این کتب تسریع شود.

عزیزخانی تصریح کرد: با اختصاص اعتبار مناسب، مراحل نگهداری، آفت زدایی و سایر اقدامات مورد نیاز در این استان انجام شود تا این گنجینه های قدیمی مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در سال جاری بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی اردبیل با فن آوری های نوین الکترونیکی و کتابخانه ای تجهیز شد.

انتهای پیام/ع

نگهداری کتب قدیمی در کتابخانه های عمومی اردبیل

 

 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.