راه اندازی مرکز همکاری بین المللی ایران و استرالیا در تبریز

مرکز همکاری بین المللی ایران و استرالیا در تبریز راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درآیین رونمایی این مرکز با بیان اینکه آموزش مبتنی بر شواهد نیاز امروز در حوزه‌های آموزشی است، بر آموختن مدیریت مبتنی بر شواهد توسط مدیران حوزه سلامت تاکید کرد.

وی گفت: تحقیقات فقط به آموزش ربط ندارد و می‌تواند در نگاه مدیریت حوزه پزشکی هم جایگاه خیلی خوبی داشته باشد که در این رابطه می‌توان بحث تصمیم گیری مبتنی بر شواهد را به فلسفه اضافه کرد.

وی افزود: این امر می‌تواند اورجینال‌های فلسفی خوبی به ما بدهد و ما را به فلسفه پزشکی نزدیک کند که لازم است تلاش کنیم از این بحث دور نشویم.

وی با بیان اینکه لینک‌های بین المللی در حوزه پزشکی بسیار مفید هستند، افزود: چنین فضایی باعث می‌شود شما را بشناسند و ارتباطات را بهتر کند، اما از نظر دسترسی به اطلاعات و علوم اهمیت حیاتی ندارند، چون امروز دسترسی ما به علوم دنیا کم نیست.

لاریجانی ادامه داد: مهم این است که چه چیز را انتخاب کنیم و این همان هنری است که در علم شواهد پایه می‌توانیم به آن دست یابیم.

وی افزود: اگر مدیران حوزه سلامت هم مدیریت مبتنی بر شواهد را بیاموزند، می‌تواند به آن‌ها کمک کند که چگونه با منابع محدود مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را مدیریت کنند.

وی گفت: تحقق این امر نیازمند آن است که علم پزشکی مبتنی بر شواهد را بیاموزیم و مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد ایران یکی از مراکز تاثیرگذار در این موضوع است و هر کمکی برای گسترش آن لازم باشد، دریغ نمی‌کنیم، چون می‌تواند تاثیرگذار باشد.

لاریجانی اضافه کرد: ما باید یاد بگیریم وقتی علمی را منتقل می‌کنیم پس زمینه فرهنگی موجود در متن جامعه را نیز در نظر بگیریم تا این آموزه‌ها مطابق فرهنگ بومی و نهادینه شده باشد که در این صورت تاثیر بیشتری نیز می‌گذارد.

صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این آیین با قدردانی از تلاش کارشناسان مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد ایران، با تاکید بر لزوم مصوب شدن ساختار و ردیف بودجه‌ای این مرکز علمی و آموزشی، گفت: رسمیت این مرکز از اولویت‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد.

صومی از قول همکاری وازرت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حل ریف بودجه‌ای خبر داد تا کمک کند که این نمونه موفق آموزشی به یک ساختار قوی در کشور تبدیل شود.

مرکز همکاری شبکه بین‌المللی مرور نظام‌مند و ترجمان دانش بین استرالیا و ایران روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه اندازی شد.

همزمان با راه اندازی این مرکز بین المللی، از ۲ کتاب ترجمه و بومی سازی شده توسط مرکز مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد ایران با عناوین درس نامه جامع مرور نظام‌مند و درس نامه پزشکی مبتنی بر شواهد که به همت شبکه بین‌المللی مرور نظام‌مند و ترجمان دانش استرالیا تدوین شده است، رونمایی شد. 

 

انتهای پیام/ش

مرکز همکاری بین المللی ایران و استرالیا در تبریز راه اندازی شد

برچسب ها: اخبارپزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.