9 نکته کلیدی برای طبیعت گردی در یک روز

در مطلب زیر، نکاتی را برای طبیعت گردی یک روزه آورده شده که دانستن آن‌ها بسیار کاربردی خواهد بود.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سفرهای یک روزه علاوه بر اینکه شما را با این فعالیت که نوعی ورزش است آشنا می کند، باعث می شود که بتوانید رفته رفته به یک طبیعت گرد حرفه ای تبدیل شوید. 
 
9 نکته کلیدی برای طبیعت گردی در یک روز

۱- یک گروه، تور یا آژانس خوب پیدا کنید.
سریع ترین راه برای اینکه یک طبیعت گرد حرفه ای شوید این است که این فعالیت را در یک گروه آغاز کنید. سفرهای گروهی بسیار سرگرم کننده است و انگیزه شما را بیشتر خواهد کرد. در ایران نیز شرکت های طبیعت گردی بسیار خوبی وجود دارد که می توانید تورهای خود را با آن ها آغاز کنید. مزایای دیگر گروهی سفر کردن این است که ترس شما را از مواجهه با شرایط مختلفی که در طبیعت پیش رویتان شکل می گیرد، از بین می برد.


بیشتربخوانید : ویژگی خرید چادر مسافرتی برای سفر


۲- هفته ای یکبار در یک پارک محلی، طبیعت گردی کنید.
طبیعت گردی های یک روزه نیازمند تمرین مداوم هستند، البته اگر می خواهید که طبیعت گردی را به صورت حرفه ای تر ادامه دهید. سعی کنید که یک پارک محلی را انتخاب کرده و هفته یک بار یا تنها یا با افراد دیگر در آن پیاده روی کنید. در این پیاده روی ها، پای شما به قدم زدن عادت می کند، می توانید لوازمتان را امتحان کنید و روی مهارت های مختلف مورد نیاز کار کنید. اصلا مهم نیست که کجا طبیعت گردی می کنید، مهم این است که این کار را انجام دهید! زیاد به خود سخت نگیرید و پارکی نزدیک محل زندگی خود پیدا کرده که به راحتی به آن رفت و آمد کنید.

۳- یاد بگیرید چطور و چه وقت آب بنوشید.
طبیعت گردانی مبتدی معمولا به اندازه کافی آب همراه خود حمل نمی کنند. طوری برنامه ریزی کنید که حداقل ۱ لیتر برای هر دو ساعت آب به همراه داشته باشید؛ این مقدار با توجه به شرایط آب و هوایی، فصل سال، قدم های شما، وزنتان و درجه سختی مسیر تغییر می کند. یاد گرفتن اینکه هر مسیر طبیعت گردی چقدر نیاز به آب دارد، یکی از مهمترین نکات برای طبیعت گردی یک روزه است.

۴- ۱۰ لوازم ضروری را تهیه کنید.

   طبیعت گردی تا ۴ ساعت  طبیعت گردی بیشتر از ۴ ساعت 
نقشه و قطب نما نقشه محلی نقشه محلی
  قطب نما – در طبیعت گردی های حرفه ای تر، دستگاه جی پی اس
حفاظت از خورشید کلاه لبه دار کلاه لبه دار
کرم ضد آفتاب کرم ضد آفتاب
عینک آفتابی عینک آفتابی
  تیشرت آستین بلند
لباس های عایق ژاکت طبیعت گردی ژاکت طبیعت گردی
شلوار و ژاکت ضد آب شلوار و ژاکت ضد آب
  کلاه زمستانی گرم
  بادگیر
نور هدلمپ هدلمپ
باطری اضافه برای هدلمپ باطری اضافه برای هدلمپ
درمانی بسته کمک های اولیه شامل داروهای شخصی بسته کمک های اولیه شامل داروهای شخصی
آتش کبریت کوچک کبریت کوچک
فندک فندک
آتش زنه آتش زنه و ژل آتش زن
ابزار چاقوی همه کاره چاقوی همه کاره
طناب طناب
  چسب داکت
تنقلات آجیل، میوه خشک و شکلات بار آجیل، میوه خشک و شکلات بار
  ساندویچ
نوشیدنی ۲ بطری آب بسته به ساعت متفاوت است
  فیلتر تصفیه آب
لوازم اضطراری پتوی نجات پتوی نجات
  زیر انداز فومی
  چادر تارپ و طناب پاراکورد
موارد دیگر اطلاعات تماس ضروری اطلاعات تماس ضروری
سوت بلند سوت بلند
  حوله سبک


در مورد این ۱۰ مورد اطلاعات کسب کنید، یاد بگیرید که کجا به آن ها نیاز دارید، چگونه باید آن ها را استفاده کنید و کم کم شروع کنید که آن ها را در تورهای یک روزه به کار گیرید. برخی لوازمی که در بالا آمده بسته به فصل مورد نیازتان خواهد شد و گاهی لازم نیست که همه آن ها را همراه داشته باشید.

 

در همه سفرها باید لوازم ضروری و مورد نیاز را به همراه داشته باشید

 
۵- کفش طبیعت گردی مناسب بخرید.
پیدا کردن کفش راحتی که باعث ایجاد تاول نشود، ممکن است مدتی طول بکشد. تمرکز خود را روی پیدا کردن کفش خوبی که مناسب باشد بگذارید به جای این که هر هفته با کفشی که شما را اذیت می کند، طبیعت گردی کنید. صبور باشید و به جاهای زیادی سر بزنید تا کفش درست را پیدا کنید.

۶- سیستم لایه ای لباس را یاد بگیرید.
شاید خنده دار باشد اما باید شبیه یک پیاز، لایه لایه لباس بپوشید تا حرارت و رطوبت بدن خود را در شرایط مختلف مدیریت کنید. متابولیسم هر شخصی متفاوت است پس سعی کنید که لباس های مختلف پایه، لباس میانه، لباس عایق، کاپشن، پلار و … را امتحان کرده تا لباس های لایه ای مناسب بدن خود را کشف کنید.

نکته: پوشیدن لباس های نازک زیاد، به شما کنترل بهتری برای شرایط می دهد تا اینکه یک لباس یا کاپشن بسیار گرم بپوشید.

۷- اطلاعات طبیعت گردی یک روزه خود را به یک آشنا بدهید.
هر زمان که تصمیم گرفتید که تنهایی به یک سفر یک روزه بروید، حتما اطلاعات لازم را با یکی از اعضای فامیل، دوست یا آشنای مورد اعتماد در میان بگذارید. جزییاتی نظیر مسیر طبیعت گردی، زمانی که به آنجا رسیده اید، ساعت بازگشت، اینکه ماشین را کجا پارک کرده اید و مواردی این چنینی باعث می شود که اگر احیانا در سفر گم شدید و یا اتفاق دیگری افتاد، شخصی که بداند شما: ۱- در سفر هستید. ۲- سفرتان از کجا شروع شده، در کجا و چه ساعتی تمام می شود.

۸- یاد بگیرید که چطور می توان یک نقشه توپوگرافی را خواند.
این نقشه ها که برای نشان دادن ویژگی های فیزیکی سطح زمین درست شده اند، با کمی کار کردن به راحتی قابل خواندن هستند. با یادگیری آن ها در هر کجای سفرتان که باشید می توانید موقعیت خود را شناسایی کنید.

۹- تقلید کنید.
بسیاری از طبیعت گردان حرفه ای که امروزه مشاهده می کنید، با نگاه کردن به رفتارهای بقیه در چند طبیعت گردی یک روزه و چند روزه که مثلا چطور قدم بردارند، چطور کوله را تنظیم کنند و … حرفه ای شدن اند. علاوه بر دقت کردن به باقی همسفران، هرجا که سوالی داشتید یا چیزی برایتان گنگ بود بپرسید؛ هیچ کس به خاطر ندانستن چیزی محکوم نمی شود اما نپرسیدن موردی که بلد نیستید در آینده ممکن است خطرات احتمالی به همراه داشته باشد.

منبع:بیتوته

انتهای پیام/

نکات مهم برای طبیعت گردی یک روزه

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.