سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه؛

اتخاذ تدابیری برای مقابله با سیاست‌های آمریکا حق ترکیه است

ابراهیم کالین ضمن انتقاد از اقدامات دولت آمریکا در قبال ترکیه، تأکید کرد حق آنکاراست که در قبال این سیاست‌های خصمانه تدابیری اتخاذ کند.

اتخاذ تدابیری برای مقابله با سیاست‌های آمریکا حق ترکیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، ضمن انتقاد از اقدامات آمریکا علیه ترکیه، تأکید کرد حق آنکاراست که در قبال سیاست‌های خصمانه واشنگتن تدابیری اتخاذ کند.

ابراهیم کالین گفت تدابیری که اتخاذ کرده ایم موجب شد تا ارزش لیره ترکیه روند رو به بهبودی داشته باشد. دولت قطر نیز اعلام کرده است پانزده میلیارد دلار به ترکیه کمک خواهد کرد که اقدامی بسیار با اهمیت تلقی می شود و جا دارد از حرکت سخاوتمندانه امیر قطر و همچنین از سفر او به ترکیه تشکر کنیم. واکنش کشورهای اروپایی مثل روسیه، فرانسه و آلمان نیز در برابر بحران لیره ترکیه مثبت بوده است.

سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه در ادامه با انتقاد از سیاست های دولت دونالد ترامپ در آمریکا اظهار داشت تصمیماتی که این دولت اتخاذ کرده و تعرفه های گمرکی که در نظر گرفته است تنها شامل حال ترکیه نمی شود بلکه او اروپا را هم هدف قرار داده است. وی با تاکید بر اینکه ترکیه در پی آن نیست تا با کشوری مشکل اقتصادی داشته باشد، افزود: کشورهای زیادی در جهان از ما حمایت کرده اند و قدرت اقتصادی ترکیه افزایش خواهد یافت، ما در پی جنگ تجاری با هیچ کشور ی نیستیم اما حق ماست که در برابر سیاست های آمریکا تدابیری اتخاذ کنیم.

کالین درخصوص امنیت ملی اظهار گفت: امنیت ملی امر حیاتی است و در همین مسیر و با هدف مبارزه با تروریسم آماده ایم تا تمامی تدابیر لازم را اتخاذ نماییم. ترکیه تنها کشور در ناتو است که با فعالیت گروه های تروریستی چون پ ک ک و داعش مواجه است و تمامی این گروه‌ها امنیت ترکیه را هدف قرار داده اند و ممکن است مردم ترکیه نیز از اهداف تروریست ها باشند، در نتیجه در رویارویی با آنان کوتاهی نخواهیم کرد. وی همچنین مدعی شد: آقای حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، نیز در دیداری که از ترکیه داشت بر حمایت از ترکیه تاکید کرد و ما با عراق جهت مبارزه با گروه تروریستی پ ک ک به طور کامل هماهنگ هستیم.

انتهای پیام/

اظهارات ابراهیم کالین درباره تحریم‌های آمیکا علیه ترکیه

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار