مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی ؛

وجود چهار هزار و ۱۹ سالمند در آذربایجان شرقی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: براساس آخرین سرشماری، حدود ۱۰.۷۳ درصد جمعیت استان سالمند هستند؛ در حالی‌که متوسط کشوری ۹.۲ درصد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ارشد زاده مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود چهار هزار و ۱۹ سالمند در استان، گفت: خوشبختانه سطح استان از لحاظ وضعیت بهداشتی، تغذیه و سلامت ارتقا یافته و تمامی امکانات رفاهی، سلامتی و بهداشتی فراهم شده است.

وی با بیان این‌که جمعیت سالمندان آذربایجان شرقی نسبت به پنج سال گذشته یک درصد رشد یافته است، گفت: آذربایجان شرقی رتبه پنجم تعداد سالمندان کشوری را داراست.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم، طی ۲۰ ساله آینده جمعیت سالمندان در استان چندین برابر شده و حدود ۲۵ درصد جمعیت استان را افراد سالمند تشکیل دهد؛ از این رو باید از اکنون برنامه ریزی‌های لازم در رابطه با این موضوع انجام گیرد.

ارشد زاده با بیان این‌که طرح شهر دوستدار سالمند در تبریز مطرح شده است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که تمام شاخص‌های مربوط به شهر دوستدار سالمند در استان ما پیاده شود که مستلزم این امر فراهم کردن امکانات و برنامه ریزی‌های لازم است.

وی عنوان کرد: همچنین ضروری است فضا‌های شهر و مراکز درمانی و پزشکی برای دسترسی آسان سالمند مناسب باشند. 

 

انتهای پیام/ش

آذربایجان شرقی رتبه پنجم تعداد سالمندان کشوری را داراست

برچسب ها: درمان ، اخبارپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.