آغاز به کار جشنواره سراسری هنر‌های تجسمی جوان در تبریز

بیست و پنجمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوان با حضور هنرمندان جوان از سراسر کشور در مقبره الشعرای تبریز و با گلباران مزار استاد شهریار کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین آغاز به کار این جشنواره گفت: کهن شهر تبریز، خاستگاه هنر‌های بی بدیل و ارزنده، میزبان بیست و پنجمین دوره جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان، یکی از رویداد‌های بزرگ هنری کشور است.

وی افزود:بار دیگر شاهد رویداد بزرگ هنری در کشور هستیم که اینبار کهن شهر تبریز، میزبان جوانان هنرمند از اقصی نقاط کشور است.

وی ادامه داد: تبریز در گذر تاریخ، منشا تحولات تاریخی و فرهنگی بسیاری بوده، اکنون ٤١٠ شاعر، عارف و ادیب نامی که در طول یک هزاره گذشته زیسته اند و در مجموعه مقبره الشعرا این کهن شهر، آرام گرفته اند میزبان هنرمندان جوان و خلاق کشور است.

وی افزود: از همه کسانی که در برگزاری این جشنواره اهتمام ورزیدند تشکر و از اساتید استان که همواره ستون خیمه‌های هنر آذربایجان بوده اند قدردانی می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به مصادف بودن آیین افتتاح این رویداد هنری با سالروز بازگشت آزادگان به کشور، هنرمندان را نیز همچون آزادگان رشید، طلایه دار دوام و پایداری کشور دانست و اتکا مسیر فرهنگ و هنر را وابسته به هنرمندان خلاق و ارزنده عنوان کرد و گفت: مسیر فرهنگ و هنر کشور به وجود هنرمندان جوان خلاق و پویا تداوم خواهد داشت، با فعالیت‌های جوانان این کشور شاهد شکوفایی و موفقیت‌های ارزنده تری در سطح ملی و بین المللی خواهیم بود.

محمدپور در پایان با اشاره به اینکه، تبریز همواره خاستگاه هنر‌های بی بدلیل و همچنین مرکز پرورش اساتید بزرگ دنیای هنری کشور بوده است، اظهار کرد: خرسندیم از اینکه طی برگزاری این جشنواره از مقام هنری پنج استاد برجسته آذربایجان، کیومرث کیاست، مسعود ستارزاده، علی دائم امید، محمد حسن رضازاد و رحیم عظیمی تجلیل به عمل خواهد آمد.

رضوان صادقزاده، دبیر هنری بیست و پنجمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان نیز در آیین افتتاح این جشنواره ضمن تقدیر از مساعدت و همکاری‌های ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در راستای برگزاری این دوره از جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان در تبریز، گفت: بسیار خرسندیم که این دوره از جشنواره هنر‌های تجسمی در شهر هنردوست و هنرپرور تبریز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای بیان عظمت تبریز همین نکته کافی است که شاعر پرآوازه نظامی گنجوی از این خطه بوده و برای بیان عظمت نظامی گنجوی همین نکته کافی که شاعر شیرین سخن عطار نیشابوری برای نقاشان هم دوره خود رسم تصویر خود بر زانوان نظامی گنجوی را خواستار بود.

صادقزاده در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان در این جشنواره، اظهار کرد: شرکت کنندگان برگزیده و راه یافته به این جشنواره از ٢٧ مرداد، کار خود را در کارگاه‌های هنری آغاز خواهند کرد که متعاقبا روند رقابت و بررسی آثار اعلام خواهد شد.

در جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوان ١٢٠ هنرمند جوان و همچنین ٥٠ نفر از اساتید برجسته‌ی کشوری در رشته‌های ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، حجم، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی، نگارگری و (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) در تبریز حضور دارند. 

 

انتهای پیام/ش

حضور ١٢٠ هنرمند جوان در بیست و پنجمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی 

برچسب ها: وزارت ارشاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار