سیاستی که به ضرر خود آمریکایی‌ها تمام می‌شود

اعمال تعرفه بر کالا‌های چینی ۳.۲ میلیارد دلار برای آمریکایی‌ها هزینه برمی‌دارد

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعمال تعرفه بر کالا‌های وارداتی چین قیمت محصولات پرطرفدار در حوزه فناوری را افزایش می‌دهد.

اعمال تعرفه بر کالا‌های چینی ۳.۲ میلیارد دلار برای آمریکایی‌ها هزینه برمی داردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، گزارشی که در روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد اعمال تعرفه بر کالا‌های چینی در بخش فناوری ممکن است سالانه ۳.۲ میلیارد دلار به مصرف کنندگان آمریکایی ضرر برساند.

انجمن فناوری آمریکا (CTA) پیش‌بینی کرد مصرف کنندگان آمریکایی مجبور می‌شوند برای خرید محصولاتی مانند بلندگو، هندفون و ساعت‌های هوشمند بین سه تا شش درصد بیشتر هزینه بپردازند حتی اگر این محصولات در چین تولید نشده باشند. قیمت محصولاتی که بخش‌هایی از آن‌ها از چین وارد می‌شود بین ۸.۵ تا ۲۲ درصد افزایش خواهد یافت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئیه بر کالا‌های وارداتی چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار تعرفه‌هایی اعمال کرد و همچنین قرار است تا آخر اوت بر برخی دیگر از کالا‌های چینی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار تعرفه وضع شود. ترامپ اواخر ماه گذشته در شبکه «سی ان بی سی» گفت: مایل است بر تمام کالا‌های وارداتی چین که ارزشی برابر با ۵۰۵ میلیارد دلار دارند، تعرفه وضع کند.

رئیس انجمن فناوری آمریکا (CTA) در بیانیه‌ای گفت: «دولت نباید جایگاه جهانی آمریکا را به وسیله تعرفه‌ها به خطر اندازد. دولت‌های خارجی هزینه تعرفه‌ها را نمی‌پردازند. این آمریکایی‌ها هستند که باید هزینه‌ها را بپردازند. به همین دلیل سیاست تجاری آمریکا باید از شر تعرفه‌هایی که بیشتر مانند مالیات برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هستند، خلاص شود».

رئیس جمهور آمریکا قطعاتی را هدف گرفته که برای تولیدکنندگان کالا‌هایی مانند مودم‌های پهن‌باند و هدفون‌های بی سیم حیاتی هستند. خطری که آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند این است که شهروندان این کشور برای خرید تمام دستگاه‌هایی که روزانه برای استفاده از اینترنت به کار می‌برند باید پول بیشتری بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار