سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار راه‌های درآمد پایدار و پیشبرد طرحهای شهرداری است

شهردار گلپایگان گفت: سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار راه‌های درآمد پایدار و پیشبرد طرحهای شهرداری است که در این زمینه شهرداری گلپایگان از شهرداری‌های پیشرو در استان اصفهان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدامین جمالی شهردار گلپایگان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی نامساعد شهرداری‌‌ها و به تبع آن شهرداری‌ گلپایگان، پرسنل زحمت‌کش شهرداری در امور مختلف در جهت رضایت‌مندی شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی افزود: اعضای شورای شهر گلپایگان در این وضعیت نامساعد اقتصادی، همکاری و حمایت خوبی با شهرداری داشتند که امیدواریم با توجه به بودجه پیش‌بینی شده بتوانیم پرو‌ژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.

شهردار گلپایگان گفت: شهرداری گلپایگان نسبت به سایر شهرداری‌ها عملکرد خوبی داشته است، درصد بالایی از پروژه‌های نیمه تمام تعریف شده در بودجه 22 میلیارد تومانی سال 96 به اتمام رسیده است و در سال جاری با پیش‌بینی بودجه 30 میلیارد تومان پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام خواهیم رساند.

وی اولویت شهرداری گلپایگان را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و خاطرنشان کرد: در 3 ماهه نخست امسال، احداث پارک شادی در شهرک الوند به همراه فضای سبز پیشرفت داشته است، اما دریافت امتیاز برق تا پایان تیرماه به طول انجامید؛ با برون‌رفت برودت هوای گرم اتمام پروژه پارک شادی در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

جمالی اذعان داشت: برای تملک و آزادسازی در مسیر بلوار امام رضا(ع) 2 میلیارد تومان هزینه شده است، اتمام کامل این پروژه قابل دید برای شهروندان خواهد بود.

وی با اشاره به این که طرح بازآفرینی از سیاست مهم دولت در ساماندهی بافت‌های تاریخی و فرسوده است، تصریح کرد: شهرداری گلپایگان از شهرداری‌های پیشرو در زمینه اجرای طرح بازآفرینی در استان اصفهان و کشور بوده است و اعتبار مناسبی در این زمینه جذب و پروژه‌های مفیدی تعریف شده است.

شهردار گلپایگان ادامه داد: سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار راه‌های درآمد پایدار و پیشبرد پروژه‌های شهرداری است که در این زمینه شهرداری گلپایگان از شهرداری‌های پیشرو در استان اصفهان است، 6 پروژه بزرگ و مهم با جذب سرمایه‌گذار عملیات آن آغاز شده است.

در ادامه احمد افتخاری رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان بیان کرد: در دنیای امروز وسایل ارتباط جمعی مانند تلوزیون، روزنامه و سایر رسانه‌ها با انتقال اخبار و اطلاعات و مبادله به افکار عمومی در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشریت نقش مؤثری دارند.

وی عنوان داشت: اعتمادسازی سیاسی، انعکاس واقعیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بدون تردید رسانه نقش دارد، رسانه نباید وابسته به گروه‌های خاص باشد، نقد سازنده از کارکرد رسانه است.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان یادآور شد: رسانه با انتقال اخبار صحیح و دقت به صحت و سقم خبر اعتماد عمومی را به خود جلب می‌کند، رسانه‌ها با درج مطالب پژوهشی و بحران‌های اجتماعی واقعیت جامعه را بدون جانب‌داری اطلاع دهند.

وی با اشاره به این‌که نقش شوراها یک نقش نظارتی و تسهیل‌گری درعملکرد شهرداری است، تأکید کرد: در طول یک سال گذشته 86 جلسه کاری که 40 جلسه آن مردمی و 46 جلسه آن بررسی لوایح ارسالی از سوی شهرداری بوده، برگزار شده است.

افتخاری متذکر شد: در طول این یک سال 199 مصوبه از جمله دفترچه عوارض، دفترچه خدمات، بررسی لایحه بودجه، اصلاح بودجه، تفریق بودجه و لایحه بازآفرینی بافت فرسوده شهر به تصویب رسیده است.

وی با بیان این‌که جلساتی متعددی برای مطرح کردن و رسیدگی به مشکلات مردم در ادارات مختلف برگزار شده است، اضافه کرد: بازدید میدانی از طرح‌های نیمه‌تمام و اجرای طرح‌های جدید شهرداری در مسکن مهر، شهرک الوند، میادین در حال اجرا توسط شورای شهر انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان از آغاز عملیات حصارکشی باغ بانوان خبر داد و ابراز داشت: عملیات اجرای بلوار آیت‌الله خوانساری در مسیر ورودی شهر گلپایگان- خوانسار آغاز شده است.

وی با بیان این‌که شورای شهر دارای کمیسیون فرهنگی، ورزشی، بانوان و عمرانی است، تصریح کرد: در کمیسیون ماده 100 شورای شهر ساخت و ساز غیر مجاز، تغییر کاربری،  تراکم بیش از حد مجاز و رعایت نکردن اصول شهرسازی بررسی می‌شود، در کمیسیون بدوی ماده 100 تعداد 650 فقره پرونده وارد شده که تعداد 594 پرونده منجر به صدور رأی شده است.

افتخاری با اشاره به این‌که بودجه شهرداری در سال 97 مبلغ 30 میلیارد تومان برآورد شده است، اذعان داشت: یکی از وظایف شوراها بررسی نیازها و تأمین آن است، در شهر گلپایگان سالن اجتماعات چند منظوره، فرهنگ‌سرا، استخر شنا، پارکینگ طبقاتی، میادین ورزشی، متخصص قلب و عروق، متخصص اعصاب، اتاق کار برای معلولین، کمپ نگهداری معتادین، هتل و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد اشتغال نیاز است.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری پاسخگوی تأمین نیازهای و کمبودهای شهر نیست، شورای شهر و شهرداری گلپایگان برای احداث این پروژه‌ها دست نیاز به سمت خیرین و سرمایه‌گذاران می‌طلبد.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان یادآور شد: جلسات شوراها علنی است و شورای شهر از حضور مردم و رسانه‌ها در جلسات شورای شهر استقبال می‌کند.

 

انتهای پیام/م

نشست خبری شهردار گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.