مقام سوم رقابتهای اسپوکس قهرمانی کشور به اصفهان رسید

تیم اسپوکس استان اصفهان موفق شد در رقابتهای قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در دو بخش آقایان و بانوان به مقام سوم دست یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از روابط عمومی هیات انجمنهای ورزشی استان اصفهان،رشته ورزشی اسپوکس برگرفته از انواع ابزار های جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است و ازتحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت دارد.

ورزشکاران این رشته با حضور در تمرینات ویژه افزایش سطح آمادگی جسمانی، استقامت ، چابکی و سرعت و هشیاری قادر به حضور در رقابت های قهرمانی و همگانی آن خواهند بود.
این رشته برای اولین بار توسط محمدرضا هاشم پور (قهرمان جهان، مربی و داور بین المللی هنرهای رزمی ) در سال 1390 در ایران پایه گذاری شد و در ایران زیر مجموعه فدراسیون انجمن های ورزشی به شمار می رود.

رقابتهای  اسپوکس قهرمانی کشور با حضور 295 ورزشکار(156 نفر در بخش بانوان و 139 نفر در بخش آقایان) از 13 استان کشور در دو بخش "آکیناکه" و آ"کیناکه دوبل" و در هفت رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان، پیشکسوتان A و پیشکسوتان B به مدت سه روز در سالن امام خمینی(ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار شد و جمعه شب گذشته پایان یافت و نفرات اول تا سوم نیز برای اردوی تیم ملی برگزیده شدند.

در بخش آقایان تیم گیلان با کسب 6 مدال طلا، 2 نقره و 9 برنز مقام اول را بدست  آورد و و مازندرانیها   با کسب4 نشان طلا، 4 نقره و 7 برنز مقام دوم را به خود اختصاص دادند؛ تیم اصفهان نیز  توانست با 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز پس از گیلان و مازندران در مقام سوم  قرار گیرد.

در بخش بانوان  هم تیم گیلان با کسب 4 مدال طلا، 3 نقره و 6 برنز بر سکوی اول ایستاد، قزوین با 2 نشان طلا، 3 نقره و 6 برنز دوم شد و اصفهان با 2 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز رده سوم را کسب کرد.

گفتنی است  محمد قربانی و امین رئیسی در رقابت های مردان و مژده سماعی در بخش بانوان سه داور اصفهانی این مسابقات بودند.

انتهای پیام/ن

 کسب مقام سوم تیم اسپوکس استان اصفهان در رقابتهای قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.