طرح اصلاح الگوی کشت برای احیای دریاچه ارومیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور کاهش مصرف آب و بالا بردن راندمان تولید، اصلاح الگوی کشت در اولویت فعالیت‌های بخش کشاورزی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،گفت: طرح نوین اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی به منظور کاهش مصرف آب و بالا بردن راندمان تولید نقش اساسی در احیای دریاچه ارومیه دارد.


کریم زاده افزود: جهاد کشاورزی برای بالا بردن راندمان تولید، افزایش کیفیت و کمیت محصول و بهره وری و همچنین کاهش مصرف آب، اقداماتی همچون استفاده از تکنیک‌های اصلاح الگوی کشت، کشت نشایی، به روز رسانی روش‌های آبیاری، استفاده از منابع ارزان، بذور اصلاح شده و سایر راهکار‌های علمی را آغاز کرده است.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه کشت نشایی و تغییر الگوی کشت از مؤلفه‌های مهم اصلاح الگوی کشت جهت صرفه جویی در مصرف آب است افزود: جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای اولین بار در استان  اجرای کشت نشایی چغندرقند در سطح ۱۰ هکتار با اعتبار یک میلیارد ریال با مشارکت کشاورزان اقدام کرده است.


فتح اله زاده به نقشه راه معاونت بهبود تولیدات گیاهی در طرح احیای دریاچه ارومیه اشاره و اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی ها، روش‌ها و نهاده‌های نوین با هدف کاهش مصرف آب و ذخیره آن به همراه پایداری تولید و به زراعی نقشه راه این معاونت است.


وی با بیان اینکه متوسط بارندگی آذربایجان غربی در سال زراعی جاری ۴۱۷ میلیمتر بود گفت: متوسط بارندگی استان نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۲۶ درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام / س خ

طرح اصلاح الگوی کشت دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.