در مواجهه با بحران‌های زندگی چه کنیم؟

یک مشاور خانواده معقتد است در ازدواج هایی که مشکلات سازگاری به وجود می‌آید، بحران‌ها مانند یک فنر زوجین را به بالا پرتاپ و ذهن‌ آن ها را درگیر می‌کند.

در برابر بحران‌های زندگی چگونه عمل کنیم؟شکوفه اویار حسینی مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بطور میانگین ازدواج ها را می توان در چهار دسته خلاصه کرد؛ ازدواج سنتی با تمایل خود دختر و پسر، ازدواج سنتی بدون تمایل دختر و پسر، ازدواج غیر سنتی که با مخالفت خانواده و ازدواج سنتی با موافقت خانواده است.

وی افزود: بر اساس تحقیقاتی که در ایران انجام شده، وجود چالش در ازدواج های سنتی که دختر و پسر مخالف آن هستند و همچنین ازدواج‌های غیر سنتی که خانواده‌ها مخالف انجام آن هستند بیشتر دیده می شود.

این مشاور خانواده ادامه داد: در ازدواج هایی که مشکلات سازگاری به وجود می‌آید، بحران‌ها مانند یک فنر زوجین را به بالا پرتاپ  و ذهن‌ آن ها را درگیر می‌کند؛ بخشی از این بحران‌ها در دسته‌ایی قرار گرفتند که مستعد ناسازگاری هستند و اصولا خانم از اخلاق همسر راضی است اما خانواده همسر برای او در اولویت قرار دارد.


بیشتر بخوانید: برای ازدواج هرگز سراغ این افراد نروید!


در برابر بحران‌های زندگی چگونه عمل کنیم؟

اویار حسینی بیان کرد:  باید بدانیم آقایان مانند خانم‌ها رابطه محور نیستند و به دنبال راهی برای شارژ یا تضعیف رابطه نمی‌گردند، زمانی که با آقایان صحبت می‌کنیم خود را آرام نشان می‌دهند و سعی می کنند مسائل را آسان بگیرند؛ یکی از مسائل مشکل ساز در خانه بیکاری است که با وضعیت اقتصادی موجود یکی از بحران‌های اصلی به شمار می‌رود، اما یادمان نرود اگر با این بحران به درستی روبه رو نشویم ممکن است عواقب نادرستی برایمان داشته باشد، عموما آقایان از روبه رو شدن با موانع اضطراب زا اجتناب کرده و از آن فاصله می‌گیرند.

وی افزود: زمانی که مردی بیکار می‌شود باید بتوانیم با همکاری و همدلی یکدیگر این مشکل را برطرف کنیم، برخی  آقایان در این مواقع برای فرار از واقعیت مدام می‌خوابند تا دچار اضطراب ناشی از این بیکاری نشوند، خواب یکی از مواردی است که باعث می‌شود آن‌ها به دغدغه‌هایشان کمتر فکر کنند و  زمانی که بیکار می‌شوند ترجیح می‌دهند بخوابند، یادمان نرود بحران‌های زندگی می‌تواند ما را به سمت ناسازگاری سوق دهد و نقاط مثبت زندگیمان را دیگر نبینیم.


بیشتر بخوانید: راهكارهاى طلايى براى آنكه ازدواج موفقى داشته باشيد


در برابر بحران‌های زندگی چگونه عمل کنیم؟

این مشاور خانواده یاد آوری کرد: اگر مردی بیکار و در خانه است سعی کنیم با کمک یکدیگر این مرحله از زندگی را بگذرانیم؛ کار در منزل یکی از راه‌های پیش رو برای مقابله با بیکاری و گذراندن این دوران سخت است، چه خانم چه آقا در کنار یکدیگر می‌توانند تکیه گاه هم باشند و مشکلات زندگی را پشت سر بگذرانند.

انتهای پیام/

راه کاری برای مقابله با بیکاری در آقایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار