رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام خبر داد؛

خرید دام عید قربان از کشتارگاه های دارای مجوز

رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: احشام عید قربان خود را از میادین عرضه دام یا کشتارگاه های دارای مجوز خریداری کنند.

خرید دام عید قربان از کشتارگاه های دارای مجوز

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;حسین بشاره صیفی رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام عنوان کرد: در روز عید قربان سلامت گوشت تمام احشام مستقر در مراکز عرضه دام و کشتارگاه ها توسط گروه های نظارتی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: در هر شهرستان 2 گروه نظارتی در مراکز عرضه دام، کشتارگاه ها و امامزاده های محل تردد زائران را مورد رصد و پایش قرار می دهند و در محل اداره کل در مرکز استان ایلام هم 2 گروه ثابت و در کشتارگاه صنعتی ایلام نیز یک گروه مستقر هستند.

رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام ادامه داد: هر گروه نظارتی متشکل از یک ناظر سلامت دام و یک روحانی برای نظارت بر نحوه ذبح و خواندن ادعیه مخصوص عید قربان بر روی دام است.

بشاره صیفی افزود: این گروه های نظارتی با بازرسی قبل، حین و بعد از کشتار دام، اندام های آلوده به بیماری را جدا و ضبط و از عرضه آن به خریداران جلوگیری می کنند.

انتهای پیام/ د

خرید دام از مراکز مجاز عرضه احشام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.