جدال حساس جهانبخش و یاران با منچستریونایتد/ استارت رئال مادرید و اینتر در فصل جدید

رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا روز یکشنبه نیز پیگیری می شود که مهمترین این رقابتهای را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا روز یکشنبه نیز پیگیری می شود که مهمترین این رقابتهای را بررسی می کنیم.

لیگ برتر انگلیس

برایتون - منچستریونایتد (ساعت 19 و 30 دقیقه )

علیرضا جهانبخش لژیونر تیم ملی کشورمان امروز با تیم جدیدش در خانه مقابل منچستریونایتد قرار می گیرند. برایتون فصل جدید را خوب شروع نکرد و در مصاف با واتفورد با دو گل شکست خورد تا نشان داد امسال کار سختی برای باقی ماندن در لیگ برتر خواهد داشت. جهانبخش در بازی نخست فقط 20 دقیقه به میدان رفت اما انتظار می رود در این مسابقه سرمربی برایتون گرانترین بازیکن تاریخ این تیم را از ابتدا در ترکیب قرار دهد.

منچستریونایتد اما فصل را با پیروزی دو بر ی مقابل لسترسیتی آغاز کرد و حالا به دنبال دومین پیروزی خود است. در روزهایی اخیر شایعاتی زیادی از اختلاف مورینیو و پوگبا شنیده شد و به نظر می رسد پوگبا به دنبال جدایی از جمع شیاطین سرخ است که البته مورینیو این شایعات را رد کرد و اعلام کرد در بازی با برایتون نیز این بازیکن کاپیتان تیمش خواهد بود.

برایتون دو بازی آخر خانگی خود را مقابل منچستریونایتد پیروز شده است. البته بین این دو پیروزی 36 سال فاصله وجود دارد.

آخرین پیروزی خارج از خانه منچستریونایتد مقابل برایتون  به آوریل 1982 برمیگردد.

منچسترسیتی - هادرزفیلد (ساعت 17)

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فصل را با اقتدار و با پیروزی خارج از خانه مقابل آرسنال آغاز کرد و امروز در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر میزبان هادرزفیلد خواهد بود.

سیتی در فصل نقل و انتقالات این فصل برخلاف فصل گذشته ریخت و پاش زیادی نکرد و مهمترین ورودی این تیم ریاض ماحرز ستاره الجزایری لسترسیتی بود که به جمع شاگردان پپ اضافه شد. در این مسابقه کوین دی بروینه ستاره بلژیکی سیتی که در بازی اول مقابل آرسنال مصدوم شد حضور ندارد.

هادرزفیلد در قرعه کشی ابتدای فصل با بدشانسی مواجه شد و در هفته اول مقابل چلسی قرار گرفت که با سه گل شکست خورد و و حالا باید مقابل ی تیم بزرگ دیگر قرار بگیرد.

آخرین پیروزی  خانگی سیتی مقابل هادرزفیلد به نوامبر سال 1987 برمیگردد که در دسته دوم لیگ انگلیس با نتیجه 10 بر یک موفق شد این تیم را شکست دهد.

با توجه به تساوی بدون گل فصل گذشته این دو تیم در شهر منچستر، تیم هادرزفیلد تنها تیمی است که منچسترسیتی تحت هدایت گوادیولا موفق نشده است در ورزشگاه اتحاد دروازشان را باز کند.

سیتی در دو بازی رفت و برگشت فصل گذشته مقابل هادرزفیلد تنها هفت شوت داخل چارچوب زد که کمتر از بازی مقابل هر تیم دیگری در فصل گذشته بود.

برنلی - واتفورد (ساعت 17)

 سری آ ایتالیا

تورینو - رم (ساعت 20 و 30 دقیقه)

در ادامه رقابتهای هفته نخست سری آ ایتالیا، تیم رم که فصل گذشته رتبه سوم را به دست آورد مهمان تورینو خواهد بود.شاگردان دی فرنچسکو فصل گذشته علاوه بر موفقیت نسبی در سری آ، در لیگ قهرمانان نیز عملکرد خوبی داشتند و تا نیمه نهایی پیش روی کردند. این تیم در فصل نقل و انتقالات چند نقل و انتقال مهم داشت. مهمترین خروجی های این تیم ، آلیسون دروازه بان برزیلی این تیم که به لیورپول پیوست و ناینگولان هافب بلژیکی بود به این بازیکن نیز به اینتر پیوست. دو بازیکنی که فصل گذشته نقش زیادی در موفقیت های رم داشتند. البته رمی ها چند خرید خوب نیز داشتند که می توان به خرید کریستانته، پاستوره و انزونزی اشاره کرد.

تورینو نیز که در آخرین لحظات نقل و انتقالات سیمونه زازا را جذب کرد می خواهد امسال نیز با هدایت والتر ماتزاری عملکرد قابل قبولی داشته باشد.


بیشتر بخوانید: دنیل ارزانی: بازی با توپ پلاستیکی در ایران مرا به اینجا رساند


رم فقط یک دیدار از 16 دیدار اخیر خود را مقابل تورینو واگذار کرده است (11 پیروزی و چهار مساوی).

تورینو و رم تاکنون سه بار در هفته نخست سری آ مقابل هم به میدان رفتند که دو بار را جالوروسی برده است و تورینو یک بار پیروز شده است.

ساسولو - اینتر (ساعت 23)

تیم اینتر در فصل نقل و انتقالات تابستان پر سر و صدایی را پشت سر گذاشت و توانست تیمش را کاملا تقویت کند. آنها ناینگولان، آساموا ، ورسالیکو، کیتا بالده، دی فری و پولیتانو را به عنوان مهمترین خریدهایشان جذب کردند. البته آنها آرزوهای بزرگتری نیز در تابستان داشتند و به جذب آرتورو ویدال و لوکا مودریچ نیز نزدیک بودند اما شکست خوردند و ویدال به بارسا پیوست و رئال نیز اجازه خروج به مودریچ نداد. اینتر امسال در لیگ قهرمانان نیز حضور دارد و امیدوار است با بازیکنان جدیدش و هدایت اسپالتی هم در سری آ و هم در اروپا نتایج خوبی کسب کند.

ساسولو سه مسابقه آخر خود را مقابل اینتر برده است و از 10 بازی اخیر خود مقابل این تیم شش پیروزی به دست آورده است ( و چهار شکست).

دو شکست از سه شکست سنگین تاریخ ساسولو در سری آ مقابل اینتر رقم خورده است که در سالهای 2013 و 2014 با هفت گل مقابل این تیم مغلوب شد.

اینتر در پنج دیدار از شش دیدار ابتدایی خود در سری آ در شش فصل اخیر گلی دریافت نکرده است.

بولونیا - اسپال (ساعت 23)

امپولی - کالیاری (ساعت 23)

پارما - اودینزه (ساعت 23)

لالیگای اسپانیا

رئال مادرید - ختافه ( 00:45بامداد)

رئال مادرید فصل جدید را با شکست در سوپرجام اروپا مقابل اتلتیکو مادرید آغاز کرد و حالا در دیدار نخستش در لالیگا باید در خانه به مصاف ختافه برود. کهکشانی ها این فصل باید به نبود رونالدو پس از 9 سال در ترکیبشان عادت کنند و در بازی با اتلتیکو نشان دادند زمان احتیاج دارند تا با این قضیه کنار بیایند. لوپتگی سرمربی جدید کهکشانی ها امسال کار بسیار دشواری دارد تا از میراث زیدان دفاع و بتواند نتایج خوب این مربی را تکرار کند.

هواداران رئال از فصل نقل و انتقال تیمشان اصلا رضایت ندارند و این تیم تاکنون به جز کوراتوا دروازه بان چلسی خرید شاخص دیگری نداشته و به فکر جایگزین برای رونالدو نیز نبودند.البته وینیسویس جونیو نیز به ترکیب رئال مادرید اضافه شده است که بعید است به این زودی ها در ترکیب ثابت کهشکانی ها قرار بگیرد.

رئال مادرید 9 دیدار اخیر خود را مقابل ختافه برده است و 35 گل نیز به ثمر رسانده است.

ختافه 11 دیدار از 13 مسابقه ای که در سانتیاگو برنابئو برگزار کرده را باخته است.

این دوره از رقابتهای لالیگا ، هشتاد و هشتمین دوره این مسابقات است و نخستین دوره ای است که پنج تیم از شهر مادرید در آن حاضر هستند.

رئال مادرید از سال 1984 به بعد هرگز زمانی که بازی اول خود در لالیگا را در خانه برگزار کرده ،فصل را با شکست آغاز نکرده است.

ایبار - هوئسکا (ساعت 20 و 45 دقیقه)

رایووایکانو - سویا (ساعت 22 و 45 دقیقه)

لوشامپیونه فرانسه

استراسبورگ - سن اتین (ساعت 17 و 30 دقیقه)

تولوز - بوردو (ساعت 19 و 30 دقیقه)

نیم - مارسی (ساعت 23 و 30 دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای فوتبال در اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Davoud
۰۹:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام به همگی
با ارزوی موفقیت برای علیرضا جهانبخش …
آخرین اخبار