حصارکشی رودخانه چم بشیر ارتباط موضوعی به آبفا ندارد

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: موضوع حصارکشی رودخانه چم بشیر ارتباط موضوعی به آبفا ندارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه داودی معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: موضوع حصارکشی رودخانه چم بشیر ارتباط موضوعی به آبفا ندارد و شرکت آب‌منطقه‌ای موظف به حصارکشی تا پنج متری رودخانه‌هاست.

وی گفت : رودخانه چم بشیر بین دو دستگاه اجرایی شهرداری و آب منطقه ای بوده و ارتباط موضوعی به آبفا ندارد.

وی افزود: در این میان آب منطقه ای متولی تمام آبها، رودخانه، سدها و چاه ها است و شهرداری هم که وظایف مشخصی دارد، آب و فاضلاب شهری تنها طراحی و اجرای شبکه آب و فاضلاب را انجام می دهد به این معنا که آب را به مردم می رساند و فاضلاب را جمع و تصفیه می کند.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این موضوع مربوط به ما نیست گفت: آب منطقه ای مجری و شهرداری نیز بهره‌بردار بوده و آبفا نقشی در این میان نداشته است.

وی با بیان اینکه حصارکشی تا پنج متری رودخانه ها باید توسط آب منطقه ای انجام شود نه آبفا افزود: سد سازی و دیوارکشی و تامین آب بر عهده آب منطقه ای است و آبفا تنها توزیع کننده آب است.

وی خاطر نشان کرد: رودخانه ها بر اساس حیطه وظایف سازمانی جز وظایف آب منطقه ای است و اگر کوتاهی رخ داده بین شهرداری و آب منطقه ای است.

داودی گفت: یک ریال هزینه از قبل پروژه مذکور به ما تعلق نگرفته، بلکه شرکت آب منطقه ای آن را ساخته و به شهرداری تحویل داده است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

رودخانه چم بشیر بین دو دستگاه اجرایی شهرداری و آب منطقه ای است

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار