برگزاری جشن زاد روز بوعلی سینا در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: جشن زاد روز بوعلی سینا در قالب برنامه های شاد و مفرح کودکانه طراحی و اجرا می شود.

برگزاری جشن زاد روز بوعلی سینا در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بوعلی سینا را باید در دل کودکان جای دهیم تا در آینده حافظ و میراث دار خوبی برای داشته های فرهنگی کشورمان باشند.

وی به در پیش بودن زادروز حکیم هزاره ها تاکید کرد و گفت: آیین تولد بوعلی سینا را در قالب برنامه هایی شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزانه گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان به آرامگاه بوعلی سینا می آیند و با مفاخر و دانشمندان این خطه آشنا می شوند اما کودکان هیچ درک و تصوری از بوعلی سینا ندارند.

درویش نژاد خاطرنشان کرد: شخصیت بوعلی سینا، مقبره، موزه، کتابخانه و دیگر بخش های آرامگاه این فیلسوف نامی برای کودکان خشک و ناملموس است و با اجرای برنامه های شعر، تئاترهای عروسکی، تهیه کیک تولد و برش آن توسط کودکان می توان بوعلی سینا را در ذهن کودکان ماندگار کرد.

انتهای پیام/ب

جشن زاد روز بوعلی سینا در قالب برنامه هایی شاد و مفرح برای کودکان

برچسب ها: مشاهیر ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.