عبدالله: افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریست قرار دارد

عبدالله با بیان اینکه جهاد و مقاومت از دوره های درخشان تاریخ افغانستان است گفت: فرزندان مردم افغانستان در خط مقدم با تروریست ها می‌جنگند. 

افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریست قرار داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در پیامی نود و نهمین سالروز استقلال افغانستان را تبریک گفت.

در پیام عبدالله آمده است: ۹۸ سال پیش، مردم آزادی‌خواه و مبارز افغانستان به رهبری شاه امان الله خان در برابر اشغال‌ و مداخله امپراطوی بریتانیای وقت ایستاد  تا اینکه جهان افغانستان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت. 

وی ضمن پاسداشت آزادی خواهی مردم افغانستان، افزود: مردم افغانستان در طول تاریخ روزهای دشوار و سختی را پشت سر گذاشته؛‌ اما هرگز تابع ظلم، استبداد و بی‌عدالتی نشدند.

عبدالله با بیان اینکه جهاد و مقاومت از دوره های درخشان تاریخ افغانستان است، تصریح کرد: فرزندان مردم افغانستان در خط مقدم با تروریست ها می‌جنگند. 

وی با اشاره به کشته شدن مردم در حوادث هفته اخیر در افغانستان خاطر نشان کرد: افغانستان در شرایط حساس تاریخی قرار دارد. مبارزه با تروریسم، برگزاری انتخابات پارلمانی، شورا‌های شهر و انتخابات ریاست جمهوری، حفظ دستاوردهای شانزده ساله مردم افغانستان از اولویت‌های دولت وحدت ملی است.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی گفت: انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر را طبق جدول کمیسیون مستقل انتخابات برگزار کند. 

وی همدلی مردم را عامل اصلی خنثی کردن دسیس های دشمن دانست و تاکید کرد: گروه‌های تروریستی و حامیان‌شان می‌کوشند که تمام دستاوردها و اولویت‌های مردم افغانستان را به چالش بکشند

28 اسد مصادف است با سالروز استقلال افغانستان که در آن این کشور از استثمار انگلیس رها کشته و به عنوان کشور مستقل در عرصه جهانی شناخته شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار