نوسان ساعتی قیمت میوه در همدان

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار همدان گفت: قیمت میوه ساعتی است و هر روز نسبت به روز گذشته متفاوت است.

نوسان ساعتی قیمت میوه در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا البرزی رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار همدان با بیان اینکه ورود میوه‌های پاییزی به بازار قیمت میوه را تعدیل می‌کند گفت: قیمت میوه‌های تابستانی را میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

وی اظهار کرد: قیمت میوه ساعتی است و هر روز نسبت به روز گذشته متفاوت است.

البرزی تصریح کرد: این روزها قیمت میوه وابسته به میزان عرضه و تقاضا و باری که وارد میدان میوه و تره بار می‌شود، است بنابراین نمی‌توانیم قیمت ثابتی را برای انواع میوه عنوان کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار همدان با بیان‌ اینکه قیمت محصولات تولیدی همدان مانند هندوانه، خیار و گوجه نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است، ابراز کرد: انتظار می‌رود با ورود میوه‌های پاییزی به بازار قیمت میوه تعدیل شود.

البرزی گفت: میوه‌های پاییز نظیر انار، سیب، آلوبخارا، نارنگی و پرتقال دچار خسارت زدگی نشده اند بنابراین پیش‌بینی می‌شود قیمت این نوع میوه‌ها مناسب خرید همه اقشار باشد.

وی با بیان‌ اینکه نظارت‌های مستقیم ما در بازار ادامه دارد، تصریح کرد: تاکنون با مشکل گران فروشی مواجه نشدیم، اما در کل، امسال بخاطر خسارت زدگی باغات با کمبود و افزایش قیمت میوه‌های تابستانی رو به رو بودیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با بیان‌اینکه همه ساله نقش باغ‌های اطراف همدان در تأمین میوه‌های تابستانی استان پر رنگ بوده و حتی صادرات میوه هم انجام می‌گرفته، ابراز کرد: متأسفانه امسال بخاطر خسارت زدگی باغات همدان و اطراف، دچار کمبود میوه شدیم.

البرزی به آفت زدگی لیموترش در جنوب کشور اشاره کرد و گفت: این آفت زدگی تأثیر نامطلوبی بر روی این محصول گذاشته و موجب افزایش قیمت لیموترش در بازار شده است.

وی به قیمت میوه‌های خارجی مانند موز و انبه اشاره کرد و افزود: قیمت این نوع میوه‌ها وابسته به قیمت دلار است و از قیمت ثابتی برخوردار نیست.

انتهای پیام/د.ا

عدم ثبات قیمت میوه در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.