مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت : دامداری، زنبورداری ،صنایع تبدیلی و تکمیلی و احداث گلخانه در اولویت طرح های اشتغال‌زایی روستایی سرایان قرار دارد.

موسی سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرایان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند گفت : دامداری، زنبورداری و صنایع تبدیلی و تکمیلی و احداث گلخانه را ازجمله طرح های اشتغال‌زایی الویت دار روستایی شهرستان سرایان برشمرد وتصریح کرد: متقاضیان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی برای اجرای طرح باید حداقل ۲۰ درصد آورده اولیه داشته و در ضمن برای اخذ تسهیلات وثیقه ویا ضامن معتبر داشته باشند.

وی افزود :  44طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در سامانه کارا  شهرستان سرایان تایید شد که برای اجرای این طرح ها  309 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. 

سلیمانی با بیان اینکه از این تعدادطرح ، 31 مورد متقاضی دامداری،9 مورد در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و 4مورد در حوزه باغداری و احداث گلخانه در کارگروه فنی این شهرستان تصویب شده است .

مدیر جهاد کشاورزی سرایان بیان کرد: این طرح ها موجب اشتغال‌زایی210 نفر به صورت مستقیم خواهد شد.

وی نرخ تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را 6 درصد اعلام نمود ودرپایان از تشکیل میز خدمت برای سرعت بخشیدن در پرداخت تسهیلات و رفع موانع و مشکلات موجود خبر داد و اظهار داشت : در میز خدمت که با حضور متقاضی و بانک مربوطه برگزار می شود روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بررسی و موانع و مشکلات شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام می شود.

انتهای پیام/ک

تایید 44طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در سامانه کارا سرایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.