کنسولگری آمریکا در حیفا تعطیل شد

وزارت خارجه آمریکا از بسته شدن کنسولگری این کشور در حیفا خبر داد.

کنسولگری آمریکا در حیفا تعطیل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه عاروتص شوع، دولت آمریکا از بسته شدن کنسولگری خود در حیفا و تقسیم خدمات آن بین شاخه های مختلف سفارت آمریکا در تل آویو و قدس اشغالی خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد کنسولگری آمریکا در حیفا از اول سپتامبر 2018 تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

در حالی که علت اصلی تعطیلی کنسولگری آمریکا در حیفا ذکر نشده است، نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت این اقدام واشنگتن را بخشی از برنامه ریزی داخلی سفارت خانه های این کشور در قدس اشغالی و تل آویو و به دلایل اداری عنوان کرد.

همچنین کاهش 29 درصدی بودجه وزارت خارجه آمریکا در سال 2018 که در ماه مارس تصویب شد یکی دیگر از دلایل احتمالی بسته شدن کنسولگری آمریکا در حیفا است. بودجه اختصاصی وزارت خارجه آمریکا در سال جاری میلادی 27 میلیارد و 100 میلیون دلار است.

اوایل هفته جاری نیز، سفارت آمریکا در آبو، نیجریه اعلام کرد به طور موقت کنسولگری خود را در پایتخت بی طرف نیجریه تعطیل می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در دسامبر سال گذشته میلادی با به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انتقادات بسیاری را در سطح جهان برانگیخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار