کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

احتمال اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی ٬ هوایی ٬ریلی

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت:وزش باد خیلی شدید (۸۵ تا ۹۵ گاهی بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت) سبب توفان گردوخاک واختلال در حوزه حمل ونقل جاد‌های، ریلی وهوایی می‌شود.

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی از اواخر وقت دوشنبه ۲۹ مرداد تا یکشنبه هفته آینده در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد خیلی شدید (۸۵ تا ۹۵ گاهی بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت) سبب توفان گردوخاک و کاهش شدید دید و کاهش شدید کیفیت هوا خواهد شد وبطوریکه طی این مدت اختلال در حوزه حمل ونقل جاد‌های، ریلی وهوایی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به این شرایط، طی این مدت، شدت باد و خیزش گردوخاک در جاده‌های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان - بم و ایرانشهر-بم، بیشترین کاهش دید را خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی سیستان گفت: از روز سه شنبه تا اوایل هفته پیش رو علاوه بر نفوذ گردوغبار به نواحی مرکزی، مرز شرقی ونیمه جنوبی استان، بادوگردوخاک نیز با شدت کمتر منجر به خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد.

ملاشاهی افزود: دمای هوا از سه شنبه ابتدا در نیمه شمالی استان حدود ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد:اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک به خصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای ضروری است.

انتهای پیام/پ

 

آلودگی هوا در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.