برداشت خرما در شهرستان دشتی آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: برداشت خرما از ۲ هزار و ۵۰ هکتار شهرستان دشتی آغاز شد.

برداشت خرما در شهرستان دشتی آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شیرعلی بهادری در شهرستان دشتی از برداشت خرما در ۲ هزار و ۵۰ هکتار از ارضی شهرستان دشتی خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱ هزار و ۵۰ تن خرما از نخیلات شهرستان دشتی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: برداشت خرمای آبی در ۹۵۰ هکتار از شهرستان دشتی آغاز و پیش‌بینی می‌شود به‌طور میانگین در هر هکتار ۷ تن و درمجموع ۶ هزار ۶۵۷ تن خرما از نخیلات این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه برداشت خرمای دیم نیز در یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی آغازشده خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود به‌طور میانگین در هر هکتار ۴ تن خرما و درمجموع ۴ هزار و ۴۰۰ تن خرما از نخیلات دشتی برداشت شود.

بهادری با بیان اینکه ارقام رایج و مرغوب در این شهرستان خرمای زاهدی، خنیزی، گنتار، شکر و برهی است که ۶ هزار تومان در هر کیلو خریدوفروش می‌شود، افزود: از ۱۱ هزار و ۵۰ تن خرما پیش‌بینی‌شده از نخیلات شهرستان دشتی یک‌هزار و ۶۵۷ تن آن به‌صورت رطب و خارک عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی از نخل‌داران به‌عنوان یک قشر پرتلاش و کم‌درآمد یادکرد و گفت: عمده مشکل نخل‌داران دیم عدم بیمه محصولات آن‌هاست.

وی افزود: براثر نامساعد بودن هوا، گردوخاک، کم‌آبی و خشکسالی‌های چند سال اخیر مشکلاتی برای نخل داران منطقه به وجود آمده که نیاز است در این زمینه مساعدت شود.

انتهای پیام/م

برای نخستین بار برداشت خرما در شهرستان دشتی آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.