عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اجرای تأثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸

عضو کمیسیون آموزش مجلس از تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آن خبر داد.

اجرای تأثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سال 98 اظهار کرد: با توجه به مصوب‌های که شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای این موضوع تعیین کرده است، برای سال آینده تأثیر قطعی 30 درصدی را در کنکور شاهد هستیم و این موضوع تغییر نمی‌کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید بستری فراهم کند تا دانش آموزان براساس سوابق تحصیلی نتایج متناسب با توانمندی‌شان در کنکور کسب کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: فراهم کردن بستر مناسب در مدارس یکی از اصلی‌ترین اولویت‌هاست که باید به طور جدی به آن نگاه شود، همچنین مجلس راهبرد نظارتی را در این حوزه بکار خواهد گرفت.

عباسی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش در حال بررسی ابعاد مختلف تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 است، گفت: چنانچه مشکلی احتمالی در این زمینه وجود داشته باشد، نمایندگان برای رفع آن برنامه‌ریزی خواهند کرد تا حقی از داوطلبان کنکور ضایع نشود.

وی با بیان اینکه برخی در قالب کتاب‌های کنکوری و کلاس‌های آموزشی قصد تجارت از طریق کنکور را دارند، اظهار کرد: باید جلوی این افراد گرفته شود تا نظام آموزشی از این جهت آسیب نبیند.

اختلاف نظرها در دستگاه‌های آموزشی برطرف شود

عباسی گفت: از سال 86 آموزش و پرورش باید ساز و کاری را در نظر می‌گرفت تا سوابق تحصیلی در کنکور نقش پررنگ پیدا می‌کرد اما این موضوع محقق نشد.

وی ادامه دادی: باید هرچه زودتر اختلاف بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش درباره موضوع کنکور حل شود تا روند برگزاری کنکور به ویژه در رشته‌های پرمتقاضی مبتنی بر پایه علمی و عملکردی دانش ‌آموزان تا به بهترین شکل گزینش شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: برای تأثیر سوابق تحصیلی به دور از فضاسازی‌ها رویکرد جدیدی را در پیش گرفتیم، همچنین درباره نحوه برگزاری امتحانات باید بررسی‌های بیشتری را نسبت به عملکرد آموزش و پرورش داشته باشیم.

انتهای پیام/

تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سال 98

برچسب ها: آموزش و پرورش ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علائی
۱۹:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
تاثیر مثبت این حرف ماست آقای عباسی نظر کمیسیون تاثیر مثبت سوابق 98 است . 175 نماینده بعلاوه کمیسیون آموزش و تجقیقات و رئیس سازمان سنجش و وزیر علوم و وزیر بهداشت طبق گفته جناب لاشکی با تاثیر مثبت سوابق کنکور 98 موافقند ... الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
در نظرسنجی که هنگام کنکور 97 انجام شد داوطلبین بیشترین درصد ان به تاثیر مثبت رای دادند ایا مسولین به نظرسنجی توجه کردند یک سوال حق بعضی داوطلبین تحریف نمیشه لطفا تحقیق کنید
آخرین اخبار