رقابت ۵ هزار هنرجو در آزمون‌های خوشنویسی

آزمون‌های سراسری خوشنویسی ویژه فصل تابستان با حضور ۵ هزار هنرجو برگزار شد.

رقابت 5 هزار هنرجو در آزمون های خوشنویسیغلامرضا سپهری رئیس انجمن خوشنویسان تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره نحوه برگزاری آزمون های سراسری خوشنویسی گفت: حدود ۱۲ سال است که آزمون‌های پایان دوره‌ای توسط انجمن خوشنویسان در تمامی شعبه‌ها برگزار می‌شود، اما تاکنون کمیت و کیفیت آزمون‌ها مانند این دوره نبوده است.

وی افزود: در این دوره بیش از ۵ هزار هنرجو در سراسر کشور به رقابت پرداختند و تعداد شرکت کنندگان در شعبه‌های خارج از کشور نیز بیش از ۱۰۰ نفر بوده است که نتایج آزمون پس از ۲۰ روز اعلام خواهد شد.

رئیس انجمن خوشنویسان تهران در پاسخ به اینکه بیشترین و کمترین متقاضی در کدام رشته بود اظهار کرد: هر دوره بیشترین شرکت کنندگان مربوط به دوره مقدماتی، متوسط و خوش رشته نستعلیق است، در مراحل بالاتر معمولا تعداد متقاضی کمتر است و رشته نسخ و ثلث نیز هر دوره کمترین شرکت کننده را دارد.

گفتنی است؛ براساس تاکید‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران تنها انجمن خوشنویسان ایران مجوز برگزاری آزمون و صدور مدرک در حوزه خوشنویسی را دارد و هنرجویان باید تنها از طریق انجمن خوشنویسان ایران در آزمون‌ها شرکت و مدرک دریافت کنند.

انتهای پیام/

چند هنرجو در آزمون خوشنویسی شرکت کردند؟

برچسب ها: هنرهای تجسمی ، نقاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.