‌معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خبر داد:

۴۱ هزار واحد مسکونی خالی در اردبیل / بیشترین واحد خالی استان در سرعین قرار دارد

‌معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بیش از ۴۱ هزار و ۸۱۱ واحد مسکونی خالی در استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ‌فریبرز دهقان ‌معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۳۷۰ هزار خانوار معمولی داریم که نحوه سکونت آن‌ها شامل ۲۶۵ هزار نفر در واحد‌های مسکونی ملکی خود زندگی می‌کنند و بیش از ۷۱ هزار و ۸۰۰ مستاجر در استان اردبیل شناسایی شده‌اند.

وی گفت: درصد مستاجرین در بین سرشماری سال ۹۰ تا ۹۵ در اکثر شهرستان‌های استان اردبیل زیاد شده به طوری که این امر دلایل متعددی را نظیر عدم تمکن مالی در خرید خانه و سرمایه‌گذاری افراد در سایر حوزه‌ها دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به آمار اجاره‌نشین‌ها در شهر‌های مختلف استان اردبیل گفت: به طور متوسط در سال ۹۰ میزان اجاره‌نشینی در استان اردبیل ۱۶.۶۹ درصد بود که این رقم در سرشماری سال ۹۵ به ۱۹.۳۷ درصد خانوار‌ها رسیده است که به طور متوسط سه درصد رشد اجاره‌نشینی را شاهد هستیم.

دهقان افزود: در بین شهرستان‌ها شهرستان اردبیل با ۲۴.۹۷ درصد بیشترین سهم اجاره‌نشین‌ها را دارند، در حالی که در نیر با ۵.۴۴ درصد کمترین سهم اجاره‌نشینی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بعد از اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد بیشترین مستاجرین را دارند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در مورد واحد‌های مسکونی خالی نیز بیان کرد: در شهرستان اردبیل تعداد واحد‌های مسکونی خالی حدود ۲۳ هزار واحد است و حدود ۱۲ هزار و ۴۵۸ واحد اقامتگاه دوم شناسایی شده است.

دهقان تعداد واحد‌های مسکونی خالی استان را ۴۱ هزار و ۸۱۱ واحد اعلام و تصریح کرد: بیشترین واحد خالی استان در سرعین قرار دارد به طوری که ۲ هزار و ۶۳۱ واحد مسکونی در این شهر خالی هستند که چهار برابر جمعیت سرعین ما واحد مسکونی در این شهر داریم.

وی اضافه کرد: در مقایسه با کل کشور واحد مسکونی خالی حدود ۲ میلیون و ۵۸۴ هزار واحد شناسایی شده ۲ میلیون و ۱۱۹ اقامتگاه دوم نیز شناسایی شده که آمار استان اردبیل هم در حوزه واحد‌های مسکونی خالی و هم اقامتگاه‌های دوم قابل تامل است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در این استان ۴۳ هزار و ۹۸۷ واحد اقامتگاه دوم و ۴۱ هزار و ۸۱۱ واحد مسکن خالی وجود دارد که ما در هیر، کلور، لاهرود و کورائیم بیشترین اقامتگاه دوم را شاهد هستیم.

 

انتهای پیام/ی

 

آماری از خانه های خالی در استان اردبیل

برچسب ها: مسکن ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.